From volpe em musica.ufrj.br Tue Feb 1 19:07:08 2022 From: volpe em musica.ufrj.br (Profa. Dra. Maria Alice Volpe) Date: Tue, 1 Feb 2022 19:07:08 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?concurso_professor_substituto_Escola_de?= =?utf-8?q?_M=C3=BAsica_da_UFRJ?= Message-ID: Solicitamos ampla divulgação: Concurso para professor substituto da Escola de Música da Universidade Federal do Rio de Janeiro: - Canto Coral - Percepção Musical - História da Música - Etnomusicologia https://concursos.pr4.ufrj.br/index.php/3-concursos/concursos-em-andamento/496-edital-n-48-de-27-de-janeiro-de-2022 Atenciosamente, *Profa. Dra. Maria Alice Volpe* *Universidade Federal do Rio de Janeiro* From luisrsqueiroz em gmail.com Wed Feb 2 10:26:42 2022 From: luisrsqueiroz em gmail.com (Luis Ricardo Silva Queiroz) Date: Wed, 2 Feb 2022 10:26:42 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?Boas-vindas_=C3=A0_ABRACO?= Message-ID: A ANPPOM parabeniza todas as pessoas envolvidas na criação da Nova Associação Brasileira de Regentes de Coros (ABRACO) e dá boas-vindas a esse importante coletivo da área de música. Certamente realizaremos muitos debate e ações em parceria Segue mensagem do Presidente da ABRACO, Prof. Vladimir Silva: ?Caros/as/es colegas, A Nova Associação Brasileira de Regentes de Coros foi fundada em 2021 e atualmente encontra-se aberta à filiação/associação de pessoas interessadas. A ABRACO pretende contribuir para a consolidação do canto coral nos mais distintos contextos, suas diferentes concepções e caracterizações, congregando pesquisadores, educadores musicais, estudantes e profissionais da área. Para mais informações, acompanhe a ABRACO: Site: https://www.abraco.org/associe Página do Facebook: https://www.facebook.com/abracoNABRC Perfil do Instagram: https://www.instagram.com/abraconabrc/ Para filiar-se, o processo é bem simples: 1) Acesse o site e registre-se (https://www.abraco.org/associe ). 2) Efetue o pagamento da anuidade. 3) Confirmado o pagamento, entre na área para associados (as), participe das discussões do Fórum e usufrua de todos os benefícios disponíveis. Sejam todos/as/es bem-vindos/as/es!? *_______________________* *Luis Ricardo Silva Queiroz* Professor - UFPB / Bolsista Pq - CNPQ Presidente da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música (ANPPOM) - 2022/2023 www.luisricardoqueiroz.com *Mídias sociais* Instagram: https://www.instagram.com/luisrsq/ Facebook: https://www.facebook.com/luisricardo.silvaqueiroz.1/ Youtube: http://www.youtube.com/channel/UC6uVanF7_YCbmL4SKCulnzg?sub_confirmation=1 Twiter: https://twitter.com/LuisRic04667934 From cpalombini em gmail.com Thu Feb 10 11:58:42 2022 From: cpalombini em gmail.com (Carlos Palombini) Date: Thu, 10 Feb 2022 11:58:42 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] CFP: Psychedelica & Electronica (Dancecult special edition) Message-ID: *CFP: Psychedelica & Electronica* Special edition of *Dancecult: Journal of Electronic Dance Music Culture* Edited by Trace Reddell and Graham St John *http://dj.dancecult.net/ * Psychedelics permeate the history, culture and aesthetics of electronic dance music. The emergence of acid house, techno, Goa/psytrance, trip-hop, ambient/psybient and other genres have been influenced by various psychoactive chemicals, shaping uniquely hybrid sonic/pharmacological ecologies. Given the resurgence of clinical psychedelic research and therapies, and the prominent role that music is understood to play in these, it is past time for a reassessment of the special relationship between, and the entangled histories of, psychedelics and electronic music. Though psychedelia is typically perceived as a unique form of folk, pop and rock that crystallizes a wide range of social and cultural trends in the 1960s, it is a resilient sensibility that has continued to evolve, mutate, hybridize and flourish over the past sixty years, and right into the present. Rather than a genre, ?psychedelic? might best be perceived as a mode of expression, a way of listening, and a method for being and becoming in the world by way of sonic, spiritual, and neuropharmacological technologies. This special issue of *Dancecult* will address the interfacing of psychedelics and electronic dance music throughout its histories, in its various genres, event-cultures and production practices. We seek to establish an account of psychedelic electronic music from its impact on musicians and producers to its various communities of listeners, and we seek to comprehend the way substances and sounds have co-evolved in both. Given the volume of material published about psychedelia in the 1960s, and the relative lack of substantive scholarship on psychedelic music from the 1980s to the present, this issue provides an excellent opportunity for new and experienced scholars to break new ground in the discussion of psychedelics and music. *Editor Biographies* *Trace Reddell* (PhD) is a writer, artist and educator exploring the interactions of sound and the cosmological imagination. Trace?s first book, *The Sound of Things to Come: An Audible History of the Science Fiction Film* (U of Minnesota Press, 2018), takes a groundbreaking approach to sound in science fiction films that offers new ways of construing both sonic innovation and science fiction cinema. He is also the author of a forthcoming book, *The Magic Circle: Sonic Substance in Psychedelic Music* (MIT Press, 2023), which proposes a new theory of sonic psychedelia. Trace?s audiovisual performances and videos have been presented at over thirty international venues and new media festivals. Trace is Professor of Emergent Digital Practices at the University of Denver, where he has taught courses in sound studies and sonic arts, expanded cinema, science fiction studies, new and speculative materialism, and spiritual technology design. Website: *sonicsciencefiction.com * *Graham St John *(PhD) is an anthropologist and cultural historian specializing in transformational events, movements, and figures. Graham is the author of the forthcoming intellectual biography *Terence McKenna: The Strange Attractor *(MIT Press, 2023), and has authored several other books, including *Mystery School in Hyperspace: A Cultural History of DMT* (NAB/Evolver, 2015), *Global Tribe: Technology, Spirituality and Psytrance *(Equinox, 2012), and *Technomad: Global Raving Countercultures* (Equinox, 2009). He has also edited five books, including *Weekend Societies: Electronic Dance Music Festivals and Event-Cultures* (Bloomsbury 2017) and *Rave Culture and Religion* (Routledge 2004). Graham is founding Executive Editor of *Dancecult: Journal of Electronic Dance Music Culture,* and has produced over 100 articles for scholarly and popular venues. He has held postdoctoral fellowships in Australia, the U.S., Canada and Switzerland, and in April 2022 will begin a MSC European Fellowship in the Centre for Music, Culture and Identity at the University of Huddersfield, UK. Website: *www.edgecentral.net* // SUGGESTED THEMES // -Psychedelic philosophy and electronic music -Psychedelics and sound -Auditory hallucinations -EDM as program or script for psychedelic experience -EDM in therapeutic psychedelic regimens -Altered states of consciousness, techno shamanism -Entheogens and dance cultures -Psychedelics in EDM sub-genres (acid house; Goa/psytrance) -Event-cultures (raves, clubs, festivals) and psychedelics -Transformational festivals -Psychedelics as technologies -Visual design, VJing, decor, architecture -Comparative psychedelics (including: LSD, DMT, psilocybin, MDMA among others) comparing the impact of -Legality, criminal justice concerns and cognitive liberty -researching the impact of a variety of psychedelic substances on the social contexts of dance clubs, festivals and venues. // SUBMISSIONS // *Feature Articles* will be peer-reviewed and are 6000?9000 words in length (including endnotes, captions and bibliography). For policies, see: *https://dj.dancecult.net/index.php/dancecult/section-policies * *From the Floor Articles.* The issue will include a themed From the Floor Section hosting imaginative submissions reviewed by the guest editors. As *Dancecult* policy stipulates: FTF submissions include field reports, mini-ethnographies, photo-essays and interviews. Pieces for this section should be between 750-2500 words in length. Rather than written in the style of an article with formal analysis and many citations, FTF pieces are more conversational or blog-like in style, and may consist of experimental and creative reportage styles across the field of electronic dance music. They may include substantive multimedia components. We welcome FTF submissions in accordance with the schedule below Articles must adhere to all style and formatting rules stipulated in the Dancecult Style Guide (DSG). Download it here: *https://dj.dancecult.net/index.php/dancecult/libraryFiles/downloadPublic/4 * Multimedia Submissions: Dancecult encourages authors to complement their written work with audio and visual material. See the DSG for style and formatting requirements. // DATES AND DEADLINES // This special edition is proposed for publication in *Dancecult* in November 2023. If interested, send a 250-word maximum abstract (along with 100 word maximum author biographies) to the editors by 14 April 2022. Please send abstracts for feature article submissions to Trace Reddell (*treddell em gmail.com *) and abstracts for From the Floor articles to Graham St John (*g.stjohn em warpmail.net *). If your abstract is accepted, the deadline for submission of a full article draft to the guest editors for their comments is 15 October 2022. If accepted, the deadline for online submission of your full article to *Dancecult* (for blind peer-review) is 1 March 2023. Please send inquiries and expressions of interest to Trace (*treddell em gmail.com *) or Graham (*g.stjohn em warpmail.net *). Thank you Graham St John -- Carlos Palombini, Ph.D. (Dunelm), 1993 Professor de Musicologia, EM-UFMG, 2002? https://ufmg.academia.edu/CarlosPalombini From cpalombini em gmail.com Thu Feb 10 12:24:09 2022 From: cpalombini em gmail.com (Carlos Palombini) Date: Thu, 10 Feb 2022 12:24:09 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?Exploring_Ibero-American_Youth_Cultures?= =?utf-8?q?_in_the_21st_Century_=28an=C3=BAncio_de_publica=C3=A7?= =?utf-8?b?w6NvKQ==?= Message-ID: Exploring Ibero-American Youth Cultures in the 21st Century Creativity, Resistance and Transgression in the City Editors (view affiliations) Ricardo Campos, Jordi Nofre Uses a transnational framework to explore postcolonial realities between Europe and Latin America Brings together authors from geography, sociology, anthropology, and cultural studies Explores the right to the city, cultural hybridism, political activism, digital cultures, artistic production and more For details, see: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-83541-5 -- Carlos Palombini, Ph.D. (Dunelm), 1993 Professor de Musicologia, EM-UFMG, 2002? https://ufmg.academia.edu/CarlosPalombini From cassianoabarros em gmail.com Mon Feb 14 11:09:30 2022 From: cassianoabarros em gmail.com (Cassiano Barros) Date: Mon, 14 Feb 2022 11:09:30 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?Chamada_de_trabalhos_-_Revista_ARJ_-_Do?= =?utf-8?q?ssi=C3=AA_Teorias=2C_Po=C3=A9ticas_e_Pr=C3=A1ticas_da_M?= =?utf-8?q?=C3=BAsica_Antiga?= Message-ID: *Dossiê ? Teorias, Poéticas e Práticas da Música Antiga* *Revista Art Research Journal ? ARJ (ISSN 2357-9978)* O Grupo de Trabalho Teorias, Poéticas e Práticas da Música Antiga, em parceria com a Revista Art Research Journal ? ARJ, convida pesquisadores e grupos de pesquisa a submeterem propostas de artigos científicos, resenhas e entrevistas relacionados ao tema Teorias, Poéticas e Práticas da Música Antiga para compor o próximo dossiê da Revista. Considerando o fato de que a noção de Música Antiga pode ser bastante ampla, para este dossiê, delimitamos seu sentido nos seguintes termos: tratamos da música produzida, praticada e pensada no contexto do Antigo Regime, ou seja, aquelas músicas próprias das monarquias europeias dos séculos XVI, XVII e XVIII, tanto católicas quanto protestantes, presentes nas sedes dos poderes políticos e religiosos e nas suas diversas ramificações, incluindo estados e colônias mais ou menos periféricas. Damos ênfase aos estudos dedicados à recuperação de referências, conceitos, ideias, processos, técnicas, artifícios e artefatos próprios de tempos, lugares e culturas pretéritos, que nos chegam em ruínas, na forma de partituras, manuais, tratados, instrumentos, cartas, pinturas e todo tipo de registro, documento e vestígio histórico. Considerados desde uma perspectiva hermenêutica, esses diversos materiais, em conexão, nos possibilitam vislumbrar esse passado e compreendê-lo em nosso tempo presente, a partir da fusão de seu próprio horizonte de sentido e o nosso, de leitor, de ouvinte e praticante dessa música hoje. Todos os artigos, resenhas ou entrevistas submetidos ao dossiê deverão atender às condições definidas pela Revista ARJ, assim como deverão atender aos seus critérios de formatação. Todas as orientações estão disponíveis no site da Revista . IMPORTANTE: Todas as submissões para este dossiê deverão ser reunidas pelos organizadores e enviadas ao editor da Revista. Por isso, essas submissões deverão ser endereçadas para o e-mail dossiearj.musicaantiga em gmail.com e não para o sistema eletrônico da Revista. Esse procedimento será adotado para distinguir os trabalhos direcionados ao dossiê dos demais trabalhos submetidos em fluxo contínuo para a Revista. As submissões para o dossiê serão recebidas até o dia 17/06/2022. Outras informações podem ser obtidas no site da Revista ou através do e-mail dossiearj.musicaantiga em gmail.com. Organizadores do Dossiê Teorias, Poéticas e Práticas da Música Antiga ? Revista ARJ Cassiano Barros (Udesc - PNPD/Capes) Luiz Henrique Fiaminghi (Udesc) Mônica Lucas (Usp) Paulo Kühl (Unicamp) From bibi_bragagnolo em hotmail.com Mon Feb 14 12:11:25 2022 From: bibi_bragagnolo em hotmail.com (Bibiana Bragagnolo) Date: Mon, 14 Feb 2022 15:11:25 +0000 Subject: [ANPPOM-Lista] =?iso-8859-1?q?Dossi=EA_Pesquisa_Art=EDstica_Revi?= =?iso-8859-1?q?sta_Claves?= Message-ID: Prezadas e prezados colegas, Atendendo às solicitações, anunciamos que o prazo para submissões no dossiê "Pesquisa Artística no Brasil: performance e criação musical em perspectiva" da Revista Claves foi ampliado até o dia 02 de março. As linhas de interesse são: * Pesquisa Artística enquanto prática emancipatória * Educação e/para Pesquisa Artística * Pesquisa Artística articulada aos estudos de gênero, raça e/ou classe * Artes performativas e interdisciplinaridade na Pesquisa Artística * Movimentos decoloniais e Pesquisa Artística * Processos criativos e Pesquisa Artística * Teorias, metodologias e epistemologias na/para pesquisa artística * Pesquisa artística e (etno)musicologia Mais informações se encontram disponíveis no link: https://periodicos.ufpb.br/index.php/claves/announcement/view/704 Para quaisquer dúvidas, entrem em contato pelo e-mail dossiepa em gmail.com. Atenciosamente, Bibiana Bragagnolo. ---- Profa. Dra. Bibiana Bragagnolo Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT Departamento de Artes - FCA Programa de Pós-graduação em Estudos de Cultura Contemporânea http://lattes.cnpq.br/6620836755250182 From luisrsqueiroz em gmail.com Mon Feb 21 18:42:36 2022 From: luisrsqueiroz em gmail.com (Luis Ricardo Silva Queiroz) Date: Mon, 21 Feb 2022 18:42:36 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?Prazo_para_submiss=C3=A3o_de_Simp=C3=B3?= =?utf-8?q?sios_Tem=C3=A1ticos_e_Grupos_de_Trabalho?= Message-ID: Olá, pessoas queridas, Nos próximos dias, dia 28 de fevereiro, encerra-se o prazo para submissão de proposta de Simpósios Temáticos e Grupos de Trabalho para o XXXII Congresso da ANPPOM. Acesse a chamada aqui: https://drive.google.com/file/d/1lrxBMrxZyozOwaulITm2FR3yseQPm5Sr/view?usp=sharing O Evento será realizado em Natal em formato híbrido, no período de 17 a 21 de outubro de 2022. Abraços, Luis *_______________________* *Luis Ricardo Silva Queiroz* Professor - UFPB / Bolsista Pq - CNPQ Presidente da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música (ANPPOM) - 2022/2023 www.luisricardoqueiroz.com *Mídias sociais* Instagram: https://www.instagram.com/luisrsq/ Facebook: https://www.facebook.com/luisricardo.silvaqueiroz.1/ Youtube: http://www.youtube.com/channel/UC6uVanF7_YCbmL4SKCulnzg?sub_confirmation=1 Twiter: https://twitter.com/LuisRic04667934 From ribeiro.lipe em gmail.com Tue Feb 22 08:08:27 2022 From: ribeiro.lipe em gmail.com (Felipe Ribeiro) Date: Tue, 22 Feb 2022 08:08:27 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?CHAMADA_DE_TRABALHOS_2022_///_REVISTA_V?= =?utf-8?b?w5NSVEVY?= Message-ID: CHAMADA DE TRABALHOS 2022 /// REVISTA VÓRTEX v.10 n.2 (2022) *Chamada Geral + Dossiê ?Rock?: 55 anos de Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band* Editora convidada: Dra. Maria Beatriz Cyrino Moreira (UNILA) http://vortex.unespar.edu.br/call_v10_n2.pdf Prazo de submissão: 01/07/2022 v.10 n.3 (2022) *Chamada Temática: ?Longo Modernismo Brasileiro?: 100 anos de Semana da Arte Moderna (1922-2022)* http://vortex.unespar.edu.br/call_v10_n3.pdf Prazo de submissão: 01/09/2022 Mais informação em: http://vortex.unespar.edu.br From luisrsqueiroz em gmail.com Sun Feb 27 17:55:05 2022 From: luisrsqueiroz em gmail.com (Luis Ricardo Silva Queiroz) Date: Sun, 27 Feb 2022 17:55:05 -0300 Subject: [ANPPOM-Lista] =?utf-8?q?Submiss=C3=A3o_de_propostas_de_STs_e_GT?= =?utf-8?q?s_encerra-se_amanh=C3=A3?= Message-ID: Olá, colegas, Lembramos que amanhã, dia 28 de fevereiro, encerra-se o prazo para submissão de proposta de Simpósios Temáticos e Grupos de Trabalho para o XXXII Congresso da ANPPOM. Acesse a chamada aqui: https://drive.google.com/file/d/1lrxBMrxZyozOwaulITm2FR3yseQPm5Sr/view?usp=sharing O Evento será realizado em Natal em formato híbrido, no período de 17 a 21 de outubro de 2022. Abraços, Luis *_______________________* *Luis Ricardo Silva Queiroz* Professor - UFPB / Bolsista Pq - CNPQ Presidente da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música (ANPPOM) - 2022/2023 www.luisricardoqueiroz.com *Mídias sociais* Instagram: https://www.instagram.com/luisrsq/ Facebook: https://www.facebook.com/luisricardo.silvaqueiroz.1/ Youtube: http://www.youtube.com/channel/UC6uVanF7_YCbmL4SKCulnzg?sub_confirmation=1 Twiter: https://twitter.com/LuisRic04667934