[FWD cdmc] - 06/2007 -
FWD cdmc
fwd.cdmc em gmail.com
Sex Fev 9 16:02:33 BRST 2007
FWD cdmc - 06/2007
Centro de Documentacao de Musica Contemporanea
CDMC-Brasil/UNICAMP http://www.unicamp.br/cdmc/
(membro da IAMIC - The International Association of Music Information
Centres)
Diretora: Profa. Dra. Lenita W. M. Nogueira
Producao e Montagem do FWD cdmc: Denis Koishi (estagiario)
************************************************************************
************************************************************************
Noticias somente em texto simples, sem figuras nem tabelas, enviar a:
cdmusica em unicamp.br
Para receber/cancelar o recebimento do FWD cdmc enviar seu pedido a
cdmusica em unicamp.br
************************************************************************
************************************************************************
CDMC-Brasil/Unicamp
2007
patrocinio
P E T R O B R A S
************************************************************************
************************************************************************
1 - CHAMADA DE TRABALHOS: 5o. Congresso de Engenharia de Audio
(02/Abr - Sao Paulo, SP) <#_Toc158789100>
2 - COMPETITION: 42nd International Music Competition Budapest
(Deadline 01/Mai/2007 - Budapest, HUNGRIA) <#_Toc158789101>
3 - COMPETITION: "The 2007 Young Musicians' International Composition
Competition: Afro-Hispanic Diaspora, USA" (DEADLINE: 01/Abr/2007 - Coral
Gables, FL, EUA) <#_Toc158789102>
4 - COMPETITION: "Prize SCRIME 2007" (Deadline 31/Mar - Bordeaux,
FRANCA) <#_Toc158789103>
5 - COMPETITION: "GUSTAV MAHLER" COMPOSITION PRIZE 2007 (DEADLINE
02/Mai/2007 - Klagenfurt-Viktring, AUSTRIA) <#_Toc158789104>
6 - CONCERTO: "Midwinter Winds", Max Lifchitz (MEXICO). (11/Fev,
15:00hs - Albany, NY, EUA) <#_Toc158789105>
7 - CONCURSO: International Composition Prize Luxembourg 2007
(Deadline 15/Jun/2007 - Luxembourg, LUXEMBURGO) <#_Toc158789106>
8 - CONCURSO: 3o. Concurso Iberoamericano de Composicion Musical
(11/Ago - Rosario, ARGENTINA) <#_Toc158789107>
9 - CONCURSO PARA MUSICOS: Orquestra Sinfonica de Ribeirao
Preto<#_Toc158789108>
10 - CURSOS DE POSGRADO: Maestria en Interpretacion de Musica
Latinoamericana del S.XX (INSCRIPCION: 19/Fev - Mendoza,
ARGENTINA)<#_Toc158789109>
11 - ESTREIA: "Nherana", Jocy de Oliveira. Festival Musica Viva (16/Fev
- Munique, ALEMANHA) <#_Toc158789110>
12 - FESTIVAL: FILE - Festival Internacional de Linguagem Eletronica
(INSCRICOES 05/Fev-31/Mar - Sao Paulo, SP) <#_Toc158789111>
13 - FESTIVAL: Ostrava Days 2007 (DEADLINE 01/Mar/2007 - Ostrava,
REPUBLICA CHECA) <#_Toc158789112>
14 - NOTICIA: Promulgada lei que desobriga artistas da apresentacao da
carteira da Ordem dos Musicos (02/Fev - Sao Paulo, SP) <#_Toc158789113>
15 - OPORTUNIDADE: Novos teatros em Sao Paulo recebem projetos
culturais (Fev/2007 - Sao Paulo, SP) <#_Toc158789114>
16 - SIMPOSIO: III SIMCAM (Simposio de Cognicao e Artes Musicais)
prorroga prazo de submissao de trabalhos (15/Fev - Salvador, BA,
BRASIL)<#_Toc158789115>
17 - VAGAS PARA INTRUMENTISTAS: Orquestra Sinfonica de Sao Jose dos
Campos e Oficina de Musica da Fundacao Cultural Cassiano Ricardo (28/Fev -
Sao Jose dos Campos, SP, BRASIL) <#_Toc158789116>
********************************************
********************************************
1 - CHAMADA DE TRABALHOS: 5o. Congresso de Engenharia de Audio
(02/Abr - Sao Paulo, SP)
********************************************
De: [mailto:anppom-l-bounces em iar.unicamp.br] Em nome de carlos palombini
Enviada em: sexta-feira, 2 de fevereiro de 2007 15:03
Assunto: [ANPPOM-L] CFP: Quinto Congresso de Engenharia deAudio
Sociedade de Engenharia de Audio
5o. Congresso da AES-Brasil
11a. Convencao Nacional da AES-Brasil
21 a 23 de Maio de 2007
Centro de Convencoes Reboucas, Sao Paulo - SP, Brasil
CHAMADA DE TRABALHOS
A Sociedade de Engenharia de Audio tem o prazer de anunciar o 5o. Congresso
da AES-Brasil, a ser realizado conjuntamente com a 11a. Convencao Nacional
da AES-Brasil em Maio de 2007.
O tema deste ano sera "Inovacao em Audio".
Convidamos todos os membros das comunidades cientificas e tecnologicas das
areas de audio, engenharia, computacao, musica e acustica a submeterem
artigos e posteres originais. Os trabalhos deverao ser submetidos, em
formato eletronico PDF ou PS, usando-se o sistema JEMS/SBC, acessivel em
https://submissoes.sbc.org.br.
Serao aceitas submissoes em portugues, espanhol ou ingles. Instrucoes
adicionais serao disponibilizadas no site do congresso em
http://www.aesbrasil.org/Congresso2007.html.
Datas Importantes:
Submissao de Intencoes (Resumo): 02/Marco/07
Submissao de Trabalhos/Artigos: 02/Abril/07
Notificacao de Aceitacao: 27/Abril/07
Deposito Final (Camera Ready): 04/Maio/07
Topicos Propostos para Submissoes (mas nao limitados a):
Tecnicas de Gravacao e Reproducao
Eletroacustica
Microfonacao
Alto-Falantes e Monitoracao
"Crossovers" Passivos e Ativos
Eletronica Aplicada a Audio
Pre-amplificadores e Amplificacao de Potencia
Acustica de Ambientes
Controle e Reducao de Ruido
Processamento Analogico e Digital de Sinais de Audio
Efeitos, Transformacao e Edicao de Audio
Restauracao de Sinais de Audio
Analise e Sintese de Som (Fala, Musica, etc)
Modelagem de Instrumentos Musicais
Som Espacial (2D/3D)
Audio Multicanal
Codificacao e Compressao de Audio
Marca d'Agua em Audio
Audio na Internet
Sistemas Audiovisuais
Psicoacustica e Percepcao Auditiva
Audio em Engenharia Biomedica
Computacao Musical
Audio Automotivo
Avaliacao de Qualidade de Audio
Comite de Organizacao:
Coordenacao Geral da Convencao:
Joel Brito (Presidente da AES-Brasil)
Coordenacao do Congresso:
Regis Rossi A. Faria (EP-USP)
Coordenacao do Comite de Programa:
Luiz W. P. Biscainho (Poli & COPPE-UFRJ)
Coordenacao de Artigos e Posteres:
Fabio P. Freeland (COPPE-UFRJ)
Comite de Programa Tecnico:
Adolfo Maia Jr. (Imecc-UNICAMP)
Anibal J. de S. Ferreira (Univ. do Porto, Portugal)
Eduardo R. Miranda (Univ. Plymouth, UK)
Fernando Iazzetta (ECA-USP)
Francisco J. Fraga da Silva (UFABC)
Jayme G. A. Barbedo (FEEC-UNICAMP)
Joao A. Zuffo (EP-USP)
Jonatas Manzolli (IA-UNICAMP)
Julio C. B. Torres (Poli-UFRJ)
Marcio H. de A. Gomes (FEC-UNICAMP)
Miguel A. Ramirez (EP-USP)
Paulo A. A. Esquef (INdT/AM)
Pedro F. Donoso-Garcia (EE-UFMG)
Phillip M. S. Burt (EP-USP)
Rodrigo C. Velloso (EM-UFRJ)
Rubem D. R. Fagundes (FENG-PUCRS)
Sergio L. Netto (Poli & COPPE-UFRJ)
Sidnei Noceti Filho (CTC-UFSC)
Workshops e Tutoriais:
Convidamos grupos de pesquisas a proporem "workshops" e tutoriais a serem
apresentados na conferencia, abordando preferivelmente o fator inovacao nos
topicos principais.
Submissoes de propostas e questoes adicionais sobre a conferencia devem
ser enderecadas a aesbrasil2007 em aesbrasil.org.
********************************************
********************************************
2 - COMPETITION: 42nd International Music Competition Budapest
(Deadline 01/Mai/2007 - Budapest, HUNGRIA)
********************************************
De: http://www.filharmoniabp.hu/page.asp?id=247
42nd INTERNATIONAL MUSIC COMPETITION BUDAPEST
INTERNATIONAL SZIGETI-HUBAY VIOLIN COMPETITION
September 3-14, 2007
CONDITIONS OF PARTICIPATION
The International Jozsef Szigeti - Jenő Hubay Violin Competition organized
by the Philharmonia Budapest Concert Agency and the Ferenc Liszt Academy of
Music, Budapest will take place between 3 and 14 September 2007.
APPLICATION
The competition is open to violinists of all nationalities who were born on
or after 1 January 1975.
The application form should be mailed by 1 May 2007 (at the latest) to the
address of Philharmonia Budapest Concert Agency (H-1066 Budapest, Jokai u.
6.).
All of the following documents must be enclosed with the application form:
a/ brief curriculum vitae
b/ certificate of musical qualification
c/ letter of recommendation from a prominent personality in music life
d/ birth certificate (copy)
e/ two recent photographs with your name on the back
f/ the copy of the receipt about the transfer of the entry fee
The entry fee of a EUR 130 is to be remitted to the following bank account:
10032000-00286978-00000048
Filharmonia Budapest Kht. / Szigeti-Hubay Violin Competition
Swift code: MANEHUHB
IBAN: HU70 1003 2000 0028 6978 0000 0048
(Please cover the costs of the transfer!)
The application is valid only after the entry fee payed in and the letter of
confirmation has been received.
The entrance fee will not be refunded to contestants who withdraw from the
competition.
Candidates will be informed of the acceptance of their application by the 10
of June, 2007.
( ... )
PRIZES
First Prize 8000 E
Second Prize 6000 E
Third Prize 4000 E
Beyond these prizes concert engagements and special prizes will be offered
to the winners by foreign and Hungarian institutions, festival and concert
organizers.
SECRETARIAT OF THE COMPETITION
All communications should be addressed to:
Philharmonia Budapest Concert Agency
Maria Liszkay, Manager, Secretary of the Competition
H-1066 Budapest, Jokai u. 6.
Phone: +36-1-266-1459; +36-1-302-4961
Fax: +36-1-302-4962
e-mail: liszkay.maria em hu.inter.net
internet: www.filharmoniabp.hu
********************************************
********************************************
3 - COMPETITION: "The 2007 Young Musicians' International
Composition Competition: Afro-Hispanic Diaspora, USA" (DEADLINE: 01/Abr/2007
- Coral Gables, FL, EUA)
********************************************
Em: www.communityartsprogram.org
THE 2007 YOUNG MUSICIANS' INTERNATIONAL COMPOSITION COMPETITION:
AFRO-HISPANIC DIASPORA, USA
Deadline: 1 April 2007
Open to all composers under 35 years of age on 1 April 2007. Works for
string chamber orchestra whose style will reflect the unique and indigenous
musical flavors of African and Hispanic influence, duration between 5-7
mins.
Prizes: US $1,000; US $500 and US $250
Entry Fee: US $15.
RULES: http://www.communityartsprogram.org/RULES.pdf
Email: info em communityartsprogram.org
********************************************
********************************************
4 - COMPETITION: "Prize SCRIME 2007" (Deadline 31/Mar -
Bordeaux, FRANCA)
********************************************
De: christian.eloy em wanadoo.fr
This is a call for Electroacoustic Music for The Prix SCRIME 2007 at
Bordeaux :
http://scrime.labri.fr/
International competition of electroacoustic music "Prize SCRIME 2007"
Calling electroacoustic musical works for the "PRIX SCRIME 2007 "
competition
Works entered in the competition must be - acousmatic music - by composers
born after January 1, 1972, and be between 8-15 minutes in length.
Two prizes will be awarded among the 6 preselected finalists presented in
concert : the " PRIX SCRIME 2007" (award : 1.500 E) ; the " Prix du Public "
(award : 1.000 E) .
A CD of the finalists, co-edited by the Ina-GRM, will be made in the year
that follows the competition .
Calendar : Deadline for entries : March 31, 2007 ; Results of Preselection
(finalists) : April 30, 2007 ; concert of finalists and accordance of prizes
: May 22, 2007 at concert hall Agora in Bordeaux .
Rules and additional informations available at : Tel +33 540 002 985 -
http://scrime.labri.fr/
The PRIX SCRIME 2007 is organized by the SCRIME in partnership with the
Conservatoire of Bordeaux, Universite Bordeaux 1, ENSEIRB, Octandre,
Ina-GRM, SACEM, AECME, EMS network.
Christian Eloy
Compositeur
Professeur au CNR de Bordeaux
Directeur artistique du SCRIME
http://perso.wanadoo.fr/christian.eloy/
********************************************
********************************************
5 - COMPETITION: "GUSTAV MAHLER" COMPOSITION PRIZE 2007
(DEADLINE 02/Mai/2007 - Klagenfurt-Viktring, AUSTRIA)
********************************************
Em: http://www.musikforum.at/Kompallg07.htm
"GUSTAV MAHLER" COMPOSITION PRIZE 2007, AUSTRIA
Deadline: 2 May 2007
Open to all composers. Works for accordion solo and big band, inspired by
the theme of "travel", duration between 15 - 20 mins.
Prizes: 3600E; 2900E; 2200E
.
Details:
Email: office em musikforum.at
Web: www.musikforum.at
********************************************
********************************************
6 - CONCERTO: "Midwinter Winds", Max Lifchitz (MEXICO).
(11/Fev, 15:00hs - Albany, NY, EUA)
********************************************
De: http://www.albany.edu/pac/Releases/max1.htm
PROGRAMA DEDICADO A LA MUSICA DEL COMPOSITOR MEXICANO MAX LIFCHITZ
The University at Albany Department of Music is pleased to present a concert
entitled Midwinter Winds featuring music by Max Lifchitz for winds and piano
on Sunday, February 11, 2007 at 3pm in the Recital Hall of the Performing
Arts Center on the uptown campus. Performers in the concert will include Max
Lifchitz (piano), Yvonne Chavez Hansbrough (flute), Karen Hosmer (oboe),
Susan Martula (clarinet), Michael Cirigliano (clarinet), Krassimir Ivanov
(bassoon) and Victor Sungarian (horn).
The program will feature recent and older works by Mr. Lifchitz including
his earliest keyboard composition, a set of Five Preludes written in 1964
while the composer was still living in his native Mexico City. It will also
feature Vignettes for wind quintet, a work written in 2005 with the help of
a grant from the Individual Artists Program of the New York State Council on
the Arts. The popular Latin American Mosaic for flute and piano will also
be included as well as several of his Yellow Ribbons, a series of
compositions written as homage to the former American hostages in Iran.
The concert will mark Lifchitz's 20th year of teaching at the University of
Albany. A graduate of The Juilliard School and Harvard University, he joined
the UAlbany faculty in September 1986 after teaching at the Manhattan School
of Music and Columbia University. He spent this past fall semester as the
Elena Diaz-Verson Eminent Scholar in Latin American Studies at Columbus
State University in Georgia. Lifchitz's compositions have been performed
throughout the United States, Latin America and Europe. Also active as a
pianist and conductor, Lifchitz has appeared on concert stages throughout
the country and Europe. His concert activities throughout Latin America have
been funded by the Fund for US Artists at International Festivals.
Lifchitz has appeared as soloist with the Albany Symphony Orchestra, the
Clifton Park Chamber Orchestra, Mexico's National Symphony Orchestra, El
Salvador's National Orchestra and the Neuchatel Orchestra in Switzerland.
Robert Commanday, writing for The San Francisco Chronicle described him as
"a young composer of brilliant imagination and a stunning, ultra-sensitive
pianist." The New York Times music critic Allan Kozinn praised Mr. Lifchitz
for his "clean, measured and sensitive performances."
The concert will be preceded by an informative pre-concert talk with
Lifchitz at 2:30pm. He will discuss the various works to be performed.
Tickets are $8 for the general public and $4 for students and may be
purchased through the Performing Arts Center Box Office. For further
information, contact the Box Office at (518) 442-3997 or visit the
Performing Arts Center website at www.albany.edu/pac.
********************************************
********************************************
7 - CONCURSO: International Composition Prize Luxembourg 2007
(Deadline 15/Jun/2007 - Luxembourg, LUXEMBURGO)
********************************************
De:
http://www.luxembourg-sinfonietta.lu/html/composition_prize_2007/index.html
The Luxembourg Society for Contemporary Music announces its 6th
International Composition Prize for the year 2007. Composers from all over
the world are invited to present new works for the ensemble Luxembourg
Sinfonietta.
* Composers of any age or nationality may submit works for the whole
ensemble:
* 1 clarinet in Bb
* 1 bass clarinet in Bb
* 1 soprano saxophone
* 1 alto saxophone
* 1 horn in F
* 1 tuba
* 2 violins
* 1 viola
* 1 cello
* 1 double bass
The following instruments can be used ad libitum:
* 1 mandolin
* 1 accordion
* 1 piano
* 1 percussion player (vibraphone, glockenspiel, 3 tom-toms, 2 suspended
cymbals, bass drum)
* Only one entry per person will be accepted.
* Compositions must have been written especially for this competition;
they must not have been performed previously nor awarded a prize.
* The duration of the work must be stated on the score and be from 8 to 10
minutes.
* There is no entry fee.
* Three copies of the score must be sent by registered mail. They will only
be considered if they are anonymous and identified by a code word.
* A sealed envelope, also marked with the code word only, must accompany the
score and contain the composer's name, address, photo, curriculum vitae and
a copy of the passport.
* All documents should be sent to:
Luxembourg Sinfonietta
B.P. 828
L-2018 Luxembourg
7, place du Theatre
L-2613 Luxembourg
* Deadline for entries: 15 June 2007 (postmark)
* The compositions will be judged by an international Jury consisting of the
following members:
* Xiaogang Ye (China)
* Jurgen Blume (Germany)
* John Casken (Great Britain)
* Klaus Ager (Austria)
* Marcel Wengler (Luxembourg)
* The judges will select four works in a preliminary round; these works will
be performed at the Final Concert to be given by the Luxembourg Sinfonietta
on October 27, 2007. The finalists must be present at this concert. The
judges will announce the prizewinners following the performance.
* The material for the performance of the selected compositions must be sent
to Luxembourg Sinfonietta by September 1, 2007 and must be available for the
ensemble free of charge.
* Prizes will be awarded as follows:
* 1. prize : 3.000 E
* 2. prize : 2.000 E
* 3. prize : 1.000 E
* 4. prize : 500 E
* The prize-winning works will be issued on CD by Luxembourg Sinfonietta.
* The judges reserve the right not to award a prize.
* The jury's decision is final and cannot be legally challenged.
* The scores remain the property of the Luxembourg Music Information Centre.
For further information please contact:
Luxembourg Sinfonietta
Tel. : (+ 352) 22 58 21
Fax. : (+ 352) 22 58 23
e-mail:info em luxembourg-sinfonietta.lu
www.luxembourg-sinfonietta.lu
********************************************
********************************************
8 - CONCURSO: 3o. Concurso Iberoamericano de Composicion
Musical (11/Ago - Rosario, ARGENTINA)
********************************************
De: "sergio santi" <sergiosanti em sergiosanti.com.ar>
Fecha: February 06, 2007 8:30:15 AM GMT-04:00
Asunto: Fw: 3o. CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL - ENSAMBLE
ROSARIO
"3o. CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL"
http://ensamblerosario.rosariarte.com.ar/
BASES DEL CONCURSO
CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION
El ENSAMBLE ROSARIO,Centro de Estudios para la Difusion de la Musica
Contemporanea (http//:ensamblerosario.rosariarte.com.ar), organiza el
CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION, que
formara parte de su Temporada de Actividades del 2007.
El objetivo principal del mencionado Concurso esta centrado en la seleccion
de obras ineditas, con el fin de promover y estimular la creacion de
musica nueva por compositores iberoamericanos.
REGLAMENTO DEL CONCURSO:
- Articulo 1: El CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007,
TERCERA EDICION, estara abierto a compositores iberoamericanos (esto es,
que comprende los paises de America del Sur, America Central, Mexico, Espana
y Portugal), sin limite de edad.
- Articulo 2: Podran participar obras pertenecientes a cualquier estilo
musical y tendencia estetica, siempre que se ajusten estrictamente a los
medios que se especifican en el Articulo 8.
- Articulo 3: Todos los trabajos enviados deberan ser ineditos y no haber
sido interpretados en publico (o en cualquier otra forma) tanto de manera
total como parcial, antes de conocerse el anuncio de los ganadores del
CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION.
- Articulo 4: Las obras que hayan obtenido algun Premio anterior no seran
aceptadas.
- Articulo 5: Todos los inscriptos deberan certificar los puntos senalados
en los Articulos 3 y 4 , mediante una declaracion personal, que sera
firmada de puno y letra.
- Articulo 6: Cada compositor podra presentar solamente una obra.
- Articulo 7: La duracion de la composicion no podra ser inferior a 7
(siete) minutos ni podra superar los 14 (catorce) minutos. La misma podra
estar dividida en movimientos, o cualquier otro equivalente, siempre que se
respete la duracion estipulada.
- Articulo 8: Las composiciones deberan ser escritas para violin solista,
ensamble de vientos y percusion. En cuanto al ensamble de vientos, los
instrumentos disponibles son: 2 flautas, 1 oboe, 2 clarinetes en Sib, 2
fagotes, 2 cornos en Fa y 2 trompetas en Sib. En cuanto al set de percusion,
los instrumentos disponibles son:
Platos: 2 hi-hats de 14', 2 ride de 21', 2 crash de 16', 2 splash de 10' y
8'. Parches: Tom-toms: 2 de 13', 2 de 14', 4 de 16' / Drums: 4 de 22', 1
double pedal, 1 gran cassa, 3 snare drum (redoblantes), 1 pandereta, 1
bongo. 3 Timbales, que se afinan usando el sistema giratorio: Timbal no. 1:
fa2-la2/ Timbal no. 2: sol2-do3/ Timbal no.3: re3-sol3. Placas: 1 xilofono
do4-do7, 1 carrillon sol4-sol7, 1 glokenspiel sol4-do7. Maderas: 1
castanuelas, 3 woodblocks, 1 vibra-slap, 1 Octapad Roland SPD11, 3 palos de
lluvias. Metales: 4 diferentes triangulos, 1 cowbell (cencerro).
Instrumentos Latinoamericanos: 1 bombo leguero, 2 ago-go bells,1 tambourin,
2 panderos,1 cajon peruano, pezunas, caja de tonos (4 tonos), 2 claves, 1
guiro, 2 maracas,1 ganza,1 semillas peruanas de chapacal, 1 celestin (bell
tree).
Los compositores podran optar escribir para la formacion completa o para una
cuya plantilla tenga un minimo de 8 (ocho) instrumentos de los 12 (doce) que
se detallaron. Quedan excluidas las Transcripciones.
- Articulo 9: La obra debera ser escrita en la notacion musical tradicional,
presentando un grado intermedio de dificultad tecnica.
- Articulo 10: La presentacion de las obras sera anonima , debiendo el
compositor utilizar un seudonimo para identificarse. En la partitura debera
figurar : Seudonimo, Titulo, Ano de Composicion y Duracion de la obra.
- Articulo 11: Se acompanara un sobre cerrado, identificado con el mismo
seudonimo que figurara en la partitura, en cuyo interior se especificaran los
datos personales del compositor (nombre y apellido, direccion, telefono,
fax, direccion de correo electronico y breve curriculum vitae) , junto con
la declaracion personal solicitada en el Articulo 5.
- Articulo 12: Los compositores deberan enviar la obra en 4 (cuatro)
ejemplares. La partitura podra estar escrita en forma manuscrita o por
cualquier otro medio, en tanto sea perfecta y claramente legible.
- Articulo 13: Cualquier composicion que presente mas de un autor, sera
considerada como una unica obra.
- Articulo 14: La recepcion de las obras tendra como fecha limite el dia
Sabado 11 de Agosto de 2007 (se tendra en cuenta el sello del correo). El
envio de las mismas debera realizarse por correo certificado y con acuse de
recibo. El sobre debera dirigirse a la siguiente direccion postal y con el
siguiente encabezado: "ENSAMBLE ROSARIO, CONCURSO IBEROAMERICANO DE
COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION" - FORMOSA 353 - 2000 ROSARIO -
ARGENTINA. Cualquier consulta podra ser realizada al telefono
00-54-341-438.0653 o a la direccion de correo electronico:
ensamblerosario em rosariarte.com.ar.
- Articulo 15: El ENSAMBLE ROSARIO conservara en su Biblioteca las
partituras de las obras que hayan sido enviadas para participar en este
CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION , ya
sea para futuras interpretaciones, consulta de lectores, lectura cuidadosa
de estudiantes e interpretes o para cualquier otro fin didactico-musical. A
tal fin, los compositores que asi lo deseen , deberan acompanar dentro del
sobre cerrado especificado en el Articulo 11, una autorizacion para que una
vez finalizado el CONCURSO y otorgados los Premios, la entidad organizadora
ENSAMBLE ROSARIO pueda proceder a la apertura de los sobres a fin de poder
colocar titulo y nombre del compositor en la partitura. En caso de no mediar
tal autorizacion, las partituras y los sobres cerrados correspondientes
seran destruidos.
- Articulo 16: El Jurado estara integrado por dos personalidades de la
creacion musical argentina, Mtros. DANTE GRELA (Rosario) y JULIO VIERA
(Buenos Aires), por el solista de violin y concertino de la Orquesta del
ER, Prof. JUAN PABLO SOSA DEL FRADE, y por la Directora Musical y
Artistica del ENSAMBLE ROSARIO, Lic. MARISOL GENTILE. Ademas, las
deliberaciones del Jurado podran ser presenciadas por los miembros de la
Orquesta del ER que asi lo deseen.
- Articulo 17: El Jurado se expedira por simple mayoria de votos, y sus
decisiones seran inapelables, reservandose el derecho de declarar DESIERTO
el Concurso.
- Articulo 18: Solo seran notificados de los resultados del Concurso los
compositores ganadores.
- Articulo 19: Ademas de los Premios del Jurado, se establecera tambien un
PREMIO DE LA AUDIENCIA que sera otorgado por el publico presente que
asistira al Concierto de Premiacion, correspondiente a la etapa final del
Concurso.
- Articulo 20: Los trabajos presentados que no cumplan con las condiciones
establecidas en el presente Reglamento, perderan automaticamente todo
derecho a participacion en el Concurso.
- Articulo 21: El solo hecho de la presentacion del compositor al Concurso
implica la aceptacion total del presente Reglamento.
- Articulo 22: Toda instancia no prevista en el presente Reglamento sera
resuelta por los organizadores del Concurso, esto es, por las Autoridades
del ENSAMBLE ROSARIO.
ETAPAS DEL CONCURSO IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA
EDICION
El Concurso se desarrollara en dos etapas:
-Primera Etapa, Septiembre de 2007: Durante la misma, los miembros del
Jurado seleccionaran 3 (tres) obras, que seran calificadas para los
Premios Finales de Primer Premio, Segundo Premio y Tercer Premio.
-Segunda Etapa, Sabado 15 de Diciembre de 2007: Esta Segunda Etapa
consistira en un Concierto que se llevara a cabo con la presencia del
Jurado y que estara abierto al publico en general. En el mismo, se
interpretaran las tres composiciones ganadoras, las cuales seran
posteriormente juzgadas por la Audiencia. Se otorgara una nueva premiacion
de obras, seleccionada por el publico y adicional a la ya existente.
Modalidad para la seleccion de la obra ganadora:
Cada integrante del publico que asi lo desee podra participar en la
seleccion de la pieza ganadora, de acuerdo con el siguiente mecanismo: al
finalizar el concierto, cada uno de los presentes debera emitir su voto, en
forma anonima, en un papel que se le entregara al entrar. El mismo sera
depositado en una urna, para un posterior recuento. La obra que presente la
mayor cantidad de votos sera merecedora del PREMIO DE LA AUDIENCIA.
PREMIOS
A- Estreno de las obras ganadoras: Las tres piezas ganadoras seran
interpretadas por los miembros de la Orquesta del ENSAMBLE ROSARIO en un
Concierto Publico, el dia Sabado 15 de Diciembre de 2007.
B- Grabacion en CD de las obras ganadoras, y entrega a cada uno de los
compositores de una copia del mismo. Las obras ganadoras seran grabadas en
un Disco Compacto, con el objetivo de acceder a un registro sonoro de las
mismas. Dicha grabacion no sera utilizada para NINGUN TIPO DE FIN
COMERCIAL, y una copia sera destinada a integrar la Fonoteca del Centro de
Estudios.
C- Entrega de Diplomas que acrediten la condicion de GANADORES DEL CONCURSO
IBEROAMERICANO DE COMPOSICION MUSICAL 2007, TERCERA EDICION y GANADORES DEL
PREMIO AUDIENCIA.
D- PREMIO AUDIENCIA: El compositor que resultase merecedor de este PREMIO,
sera invitado a escribir una nueva composicion que sera ejecutada por
integrantes de la Orquesta del ENSAMBLE ROSARIO, durante la Temporada de
Conciertos 2008.
NOTA: En caso que los compositores galardonados quisieran asistir a la
Ceremonia de Premiacion, esta Organizacion procurara cubrir los gastos de
hoteleria por la noche del Concierto. Sin embargo, NO podra hacerse cargo de
los gastos de traslado a Rosario, desde la ciudad y pais de origen.
********************************************
********************************************
9 - CONCURSO PARA MUSICOS: Orquestra Sinfonica de Ribeirao
Preto
********************************************
De: Departamento de Musica <sdmu em iar.unicamp.br>
Data: Mon, 29 Jan 2007 09:15:11 -0200
Assunto: Fw: Audicao OSRP 2007
A Associacao Musical de Ribeirao Preto, realizara audicao publica para
admissao de novos musicos para Orquestra Sinfonica de Ribeirao Preto.
CLAUDIO PEREIRA CRUZ
Regente Titular
AUDICAO PARA ADMISSAO DE MUSICOS
A Associacao Musical de Ribeirao Preto anuncia audicao publica, visando
preenchimento de vagas de musicos para Orquestra Sinfonica de Ribeirao
Preto:
2 Violinos Tutti
1 Viola Tutti
1 Violoncelo Tutti
1 Contrabaixo Principal
As inscricoes estarao abertas ate o dia 06 de marco de 2007, devendo ser
efetivadas atraves do preenchimento de fichas de inscricoes, enviadas para:
Orquestra Sinfonica de Ribeirao Preto
Departamento Artistico
Rua: Sao Sebastiao, 1002- Centro
Cep: 14.015-040 - Ribeirao Preto - SP.
Ou por e-mail: producao em osrp.org.br
A audicao sera realizada nos dias 07 e 08 de marco de 2007 das 14:00hs as
17:00hs, na sede da Orquestra Sinfonica , rua Sao Sebastiao , 1002 - Centro
- Ribeirao Preto - SP.
Informamos que oferecemos em contrato, alem do salario, assistencia medica,
odontologica e seguro de vida.
Informacoes:
Fone: (16) 3610 8932
PROGRAMA PARA A AUDICAO
VIOLINO TUTTI
Peca de confronto:
Wolfgang Amadeus Mozart - Concerto em La maior no. 5 K219 (1o. movimento
com cadencia). Ou Wolfgang Amadeus Mozart - Concerto em Re maior no. 4 K218
(1o. movimento com cadencia) ouWolfgang Amadeus Mozart - Concerto em Sol
maior no. 3 K216 (1o. movimento com cadencia)
Trechos de orquestra.
F. Mendelssohn - Sinfonia no. 4 "Italina" (1o. movimento) ou Ludwig van
Beethoven - Sinfonia no. 9 (1o. e 2o. movimento)
VIOLA TUTTI
Peca de confronto:
Carl Stamitz - Concerto para viola e orquestra em Re maior (op. 01) (1o.
movimento com cadencia) ou Franz Anton Hoffmeister - Concerto (1o. movimento
com cadencia)
Trechos de orquestra.
Felix Mendelssohn - Sonho de uma noite de verao - Scherzo 1a. pagina. ou P.
I. Tchaikovski - Sinfonia no. 6, em Si menor, Patetica (op. 74)(1o. e 2o.
movimento)
VIOLONCELO TUTTI
Pecas de confronto.
J. Haydn - Concerto em Do maior (1o. movimento com cadencia) ou J. Haydn -
Concerto em Re maior (1o. movimento com cadencia)
Trechos de orquestra.
J. Brahms - Sinfonia no. 3 ( 3o. movimento) ou L. v. Beethoven - Sinfonia
no. 5 ( 2o. movimento)
CONTRABAIXO PRINCIPAL.
Pecas de confronto.
C. D. Dittersdorf - Concerto para contrabaixo e orquestra (completo) ou G.
Botesini - Concerto para contrabaixo (completo) ou S. Koussevitzky - Concerto
para contrabaixo (completo)
Trechos de orquestra.
L. v. Beethoven - Sinfonia no. 9 (4o. movimento) (recitativo) ou I.
Stravinski - Pulcinella (solo) ou G. Mahler - Sinfonia no.1 (solo) ou L. v.
Beethoven - Sinfonia no. 5 (2o. e 3o. movimentos completos) ou W. A. Mozart
- Sinfonia 40 (1o. movimento)
AUDICAO PARA ADMISSAO DE MUSICOS PARA ORQUESTRA SINFONICA DE RIBEIRAO
PRETO.
FOTO
3X4
FICHA DE INSCRICAO
NOME: __________________________________________
ENDERECO: __________________________________________
TELEFONE: ( __ )_________ CIDADE: _____________________ UF:___________
E-MAIL:______________________________________________________________
RG:__________________ CPF:________________ OMB:_____________________
DATA NASCIMENTO:_____________ ESTADO CIVIL:________________________
NACIONALIDADE:_____________________________________________________
INSTRUMENTO:_______________________________________________________
FORMACAO
MUSICAL:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ATIVIDADES PROFISSIONAIS:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
RIBEIRAO PRETO,_____ DE______________ DE 2007.
ASSINATURA:__________________________________
********************************************
********************************************
10 - CURSOS DE POSGRADO: Maestria en Interpretacion de Musica
Latinoamericana del S.XX (INSCRIPCION: 19/Fev - Mendoza, ARGENTINA)
********************************************
From: <personal em dorademarinis.com>
Date: February 7, 2007 8:26:04 PM GMT-04:00
Subject: Cursos de Posgrado en Musica - Se agradece su difusion.
CURSOS DE POSGRADO 2007
FACULTAD DE ARTES Y DISENO
UNIVERSIDAD NACIONAL DE CUYO
SECRETARIA DE POSGRADO
MAESTRIA EN INTERPRETACION DE MUSICA LATINOAMERICANA DEL S.XX
El 17 de marzo de 2007 empiezan los Cursos de Posgrado que la Maestria en
Interpretacion de Musica Latinoamericana del S. XX ofrece a los graduados
universitarios en Musica, como seminarios extracurriculares:
Interpretacion: :45 horas-reloj :30 horas presenciales y 15 tutorizadas
Docentes: Prof. Dora De MArinis(Directora de la maestria, Pianista, Docente
-investigadora cat. I); Prof. Silvia Nasiff(cantante, Prof. titular de Canto
en la Uncuyo, Docente-investigadora cat. III);Prof. Lars Nilsson(Prof.
titular de Flauta;decano de la Facultad, reconocido artista y maestro de
generacones de flautistas);Prof. Cristina Cuitino(guitarrista,Prof. Titular
de Guitarra en la Uncuyo, Docente Investigadora cat. III); Prof. Arkady
Gologorski(Prof. titular de Violin,concertino de la Orquesta Sinfonica de la
Uncuyo); Dr Nestor Zadoff(Director del Coro Polifonico Nacional de Bs As)
Musica de Camara : 45 horas-reloj :30 horas presenciales y 15 tutorizadas
Docentes: Maestro Jorge Fontenla(Compositor ;ex Director de numerosas
orquestas Sinfonicas del pais, creador de prestigiosos centros musicales del
pais y del extranjero). Prof Arkady Gologorski (Prof. titular de
Violin,concertino de la Orquesta Sinfonica de la Uncuyo);
Cierre de inscripcion:19 de febrero de 2007
Repertorio: Una o dos obras de compositores latinoamericanos del S. XX
Evaluacion final: Presentacion en Concierto (23 y 24 de marzo) y monografia
Informes e Inscripcion:
Secretaria de Posgrado-Facultad de Artes y Diseno-Universidad Nacional de
Cuyo
tel:+54-261-4494170
posgrado em fad.uncu.edu.ar
personal em dorademarinis.com
www.fad.uncu.edu.ar
********************************************
********************************************
11 - ESTREIA: "Nherana", Jocy de Oliveira. Festival Musica Viva
(16/Fev - Munique, ALEMANHA)
********************************************
From: jocy em jocydeoliveira.com < jocy em jocydeoliveira.com>
Date: Feb 5, 2007 11:45 AM
Subject: Release
FESTIVAL MUSICA VIVA - MUNIQUE
JOCY DE OLIVEIRA estreia em Munique dia 16 de Fevereiro de 2007 ,sua nova
peca "Nherana" , encomenda da Bayerischer Rundfunk, Festival Musica Viva .
A peca escrita para 5 instrumentos e parte eletroacustica sera executada por
solistas da propria Bayerischer Rundfunk .
Jocy de Oliveira
www.jocydeoliveira.com
www.online-oboe.de/j-jocy.htm
********************************************
********************************************
12 - FESTIVAL: FILE - Festival Internacional de Linguagem
Eletronica (INSCRICOES 05/Fev-31/Mar - Sao Paulo, SP)
********************************************
De: contato em file.org.br
FILE FESTIVAL 2007
FILE - Electronic Language International Festival is opening registrations
for its eighth edition, that will be held at Sesi's Art Gallery, in Sao
Paulo, Brazil, in the period from August 26th to September 16th, 2007.
Subscriptions are open from February 5th to March 31st, 2007. Submissions
are free and open to professionals, researchers and students of the
electronic language.
In the last seven years, FILE has shown what's been happening in the global
networks related to digital and electronic arts, becoming a reference for
studies and research on new media. It has exhibited web art, net art,
artificial life, hypertext, computer animation, real time teleconference,
virtual reality, soft art, games, interactive movies, e-videos, digital
panoramas and electronic art installations and robotics, through interactive
and immersive rooms.
FILE SYMPOSIUM has bec ome a meeting point in the city of Sao Paulo,
proposing discussions and tackling the electronic-digital culture in its
relations to art, science and technologies.
FILE HIPERSONICA, the festival's sonorous branch, is on it's 5th edition and
intends to elaborate connections between the world of images, the world of
sonorities and the world of texts. Sound installations and real time
performances will be presented by a number of groups and collectives,
comprising both erudite and pop electronic music, but also electronic
compositions, sound poetry, radio art, video music and sonic landscapes, as
well as Djs and VJs presenting their sets through specific apparatus and
installations with experimental and immersive projections.
For more information visit: http://www.file.org.br/file2007entries/english/
FILE FESTIVAL 2007
O FILE - Festival Internacional de Linguagem Eletronica esta abrindo
inscricoes para a sua oitava edicao que acontecera na Galeria de Arte do
SESI em Sao Paulo, Brasil, no periodo de 26 de agosto a 16 de setembro de
2007. As inscricoes estao abertas de 05 de fevereiro a 31 de marco de 2007.
A inscricao e gratuita e aberta a profissionais, pesquisadores e estudantes
de linguagem eletronica de ambito internacional.
Nos ultimos sete anos o FILE tem mostrado o que vem acontecendo nas redes
mundiais no que tange as artes digitais e eletronicas constituindo
referencia de estudo e pesquisa para as novas midias. Foram expostos
trabalhos de webart, netart, vida artificial, hipertexto, animacao
computadorizada, tele-conferencia em tempo real, realidade virtual, soft
art, alem de games, filmes interativos, e-videos, panoramas digitais e
instalacoes de arte eletronica e rob otica, atraves de salas interativas e
imersivas.
O FILE SYMPOSIUM se tornou um ponto de encontro na cidade de Sao Paulo,
propondo discussoes sobre a cultura-digital eletronica em suas relacoes com
a arte, as ciencias e as tecnologias.
O FILE HIPERSONICA, braco sonoro do festival, esta em sua 5a. edicao e
propoe elaborar conexoes entre o mundo das imagens, o mundo das sonoridades
e o mundo das textualidades. Sao instalacoes sonoras e performances em tempo
real de varios grupos e coletivos tanto de musica eletronica erudita, como
de musica pop eletronica, alem de composicao eletronica, poesia sonora,
radio arte, video musica e paisagem sonora. Djs e Vjs tambem se apresentam
atraves de aparelhagens especificas e instalacoes com projecoes imersivas e
experimentais.
Para mais informacoes visite: http://www.file.org.br/file2007entries/
********************************************
********************************************
13 - FESTIVAL: Ostrava Days 2007 (DEADLINE 01/Mar/2007 - Ostrava,
REPUBLICA CHECA)
********************************************
Em: http://www.ocnmh.cz/
Ostrava Days 2007: New Music Institute and Festival
13 August - 2 September, Czech Republic
Deadline: 1 March 2007
Ostrava Days presents young and emerging composers and performers with the
unique opportunity to work with leading personalities of contemporary music
and large-scale ensembles. It will be a working environment with two
resident orchestras, the Janacek Philharmonic Orchestra and the Ostravska.
It features seminars by lectors, as well as presentations by guests and
resident-students. Participants interact in an informal manner and
one-on-one sessions are no exception. Approximately 35 student applications
will be accepted. Compositions by resident-students are performed in
workshops and/or during the week-long festival of public concerts at the end
of the program.
Details:
Email: info em ocnmh.cz
Web: www.ocnmh.cz
********************************************
********************************************
14 - NOTICIA: Promulgada lei que desobriga artistas da apresentacao
da carteira da Ordem dos Musicos (02/Fev - Sao Paulo, SP)
********************************************
De:
http://www.al.sp.gov.br/noticias/NoticiaDetalhe.jsp?cod=3c69ce8a8d380110VgnVCM1000002e0014ac____
02/02/2007 16h27
Promulgada lei que desobriga artistas da apresentacao da carteira da Ordem
dos Musicos
Da Redacao
O governador Jose Serra promulgou nesta quarta-feira, 31/1, a Lei 12.547,
originada do Projeto de Lei 1.302/03, de autoria do deputado Alberto Turco
Loco Hiar (PSDB), que dispensa os musicos da apresentacao da carteira da
Ordem dos Musicos do Brasil na participacao de shows e atividades afins no
Estado de Sao Paulo.
Segundo o parlamentar, ao apresentar o projeto seu objetivo era proporcionar
aos musicos a possibilidade de exercerem sua atividade sem nenhum tipo de
constrangimento. ?Nao sao raras as denuncias que nos chegam relatando o
cerceamento desses profissionais de participarem de shows para os quais
foram contratados (ou simplesmente comparecem para enriquecer o espetaculo),
por nao apresentar a carteira da Ordem dos Musicos do Brasil ou nao te-la
disponivel na ocasiao?, diz Turco Loco.
A Ordem dos Musicos
Ate a publicacao da lei no Diario Oficial do Executivo, ocorrida nesta
quinta-feira, 1o./2, para atuar como musico, seja interprete ou
instrumentista, o artista precisava do aval da Ordem dos Musicos do Brasil,
cujas atribuicoes sao semelhantes as da Ordem dos Advogados do Brasil (OAB),
que tem a funcao de defender os interesses da categoria profissional e
fiscalizar o exercicio da profissao.
Para emitir a carteira de musico pratico, a entidade avaliava as habilidades
do musico em seu instrumento. Ja para a carteira de musico profissional, sao
exigidos conhecimentos de teoria e solfejo.
Tanto as grandes casas de show quanto bares e restaurantes eram obrigados a
exigir dos musicos contratados o numero de inscricao na Ordem dos Musicos do
Brasil e a devida comprovacao de que estavam em dia com as anuidades. Nos
ultimos anos, a OMB vinha sofrendo pressoes por parte de musicos, alguns
deles desejando sua extincao, outros, sua reformulacao.
A Ordem dos Musicos do Brasil foi criada em dezembro de 1960 pela Lei
federal 3.857, sancionada pelo entao presidente Juscelino Kubitschek. Seu
idealizador, o compositor e regente paraibano Jose de Lima Siqueira, foi o
primeiro presidente do orgao, cuja estrutura e integrada tambem por
dirigentes regionais.
Assembleia Legislativa do Estado de Sao Paulo
Av. Pedro Alvares Cabral, 201 - Sao Paulo - SP - CEP 04097-900 - PABX:
3886-6122
********************************************
********************************************
15 - OPORTUNIDADE: Novos teatros em Sao Paulo recebem projetos
culturais (Fev/2007 - Sao Paulo, SP)
********************************************
De: sprac em grupos.com.br [mailto:sprac em grupos.com.br] Em nome de Rose
Enviada em: sabado, 3 de fevereiro de 2007 10:19
Assunto: [sprac] NOVOS TEATROS EM SAO PAULO
TEATRO DO CIEE - 400 LUGARES
R TABAPUA, 450 - Tel.: (11) 3040-6541 / 6542
e-mail: relpublicas em ciee.org.br - site: www.ciee.org.br
NOVO TEATRO TAIB Rec.Projetos
PROPOSTAS PARA O NOVO TEATRO TAIB esta recebendo projetos culturais,
espetaculos teatrais,adutos e infantis, grupos de danca, shows musicais e
Humoristicos, eventos, exposicoes, lancamentos de produtos, livros,
cds,Coqueteis, entre outros... para a utilizacao de seu espaco. O Espaco tem
capacidade para 350 Lugares. Inauguracao Prevista Final de Outubro de 2006.
Interessados: ENTRAR EM CONTATO: 011 3227-4015 - Falar Com Amanda NOVO
TEATRO TAIB - Rua Tres Rios, 246 - Proximo Metro Tiradentes
O Novo Teatro Extra-Itaim
O NOVO TEATRO EXTRA ITAIM - ESPACO JUCA CHAVES SAO PAULO - esta recebendo
projetos culturais, espetaculos teatrais,adutos e infantis, grupos de danca,
shows musicais e Humoristicos, eventos, exposicoes, lancamentos de produtos,
livros, cds,Coqueteis, entre outros... para a utilizacao de seu espaco. O
Espaco tem capacidade para 300 Lugares.
Interessados: . Teatro Extra Itaim - Espaco Juca Chaves Rua Joao Cachoeira,
899 - Hipermercado Extra do Itaim Bibi Tel.: 3073-0044 300 lugares
Estacionamento Gratuito E-mail:cristinawinther em click21.com.br
yarinhachaves em uol.com.br Contatos: Cristina Winther Yara Chaves
O NOVO TEATRO STUDIO MAGICO
O NOVO TEATRO STUDIO MAGICO esta recebendo projetos culturais, espetaculos
teatrais, adutos e infantis, grupos de danca, shows musicais e Humoristicos
para a utilizacao de seu espaco. O Espaco tem capacidade para 200 Lugares.
Inauguracao em Setembro de 2006.
Interessados: Contatos: 011 - 8304-0190 - E-mail:
ronyguilherme.emagico em bol.com.br - Falar com Rony Guilherme
Teatro Norma Blum
TEATRO NORMA BLUM, EM SP, ESTA RECEBENDO PROJETOS CULTURAIS localizado a Av.
Santos Dumont, 843 - Ponte Pequena proximo ao metro Armenia (dentro do Clube
de Regatas Tiete), esta recebendo projetos culturais, espetaculos teatrais,
adutos e infantis, grupos de danca, shows musicais entre outros, para a
utilizacao de seu espaco. O Teatro tem capacidade para 300 Lugares
Interessados: Os Grupos Interessados entrar em contato:
Tel. 011 3228.5244 r. 129
Rose Meusburger
Diretora Executiva
Gaia Brasil Eventos Culturais no Centenario de Camargo Guarnieri - Pedro
Malazarte
Comissao Gestora SP-RAC
www.gaiabrasil.com.br
Comunidade no orkut Gaia Brasil
(11) 97224112
********************************************
********************************************
16 - SIMPOSIO: III SIMCAM (Simposio de Cognicao e Artes Musicais)
prorroga prazo de submissao de trabalhos (15/Fev - Salvador, BA, BRASIL)
********************************************
De: disant em ufba.br
Atendendo a algumas solicitacoes e levando em consideracao o fato do site da
UFBA ter passado por momentos fora do ar na ultima semana, estamos
extendendo o prazo de submissao de trabalhos para o III SIMCAM - Simposio de
Cognicao e Artes Musicais - Internacional ate o proximo dia 15 de fevereiro.
Maiores informacoes no site do evento, www.simcam.ufba.br
Diana Santiago
********************************************
********************************************
17 - VAGAS PARA INTRUMENTISTAS: Orquestra Sinfonica de Sao Jose dos
Campos e Oficina de Musica da Fundacao Cultural Cassiano Ricardo (28/Fev -
Sao Jose dos Campos, SP, BRASIL)
********************************************
De: tecrisrs em uol.com.br
VAGAS PARA INSTRUMENTISTAS
Concorrencia publica para prestacao de servicos de musico para a Orquestra
Sinfonica de Sao Jose dos Campos e Oficina de Musica da Fundacao Cultural
Cassiano Ricardo
VIOLINO, VIOLONCELO, VIOLA, OBOE E TROMPETE
Informacoes no site:
www.fccr.org.br
-------------- Próxima Parte ----------
Um anexo em HTML foi limpo...
URL: <http://www.listas.unicamp.br/pipermail/cdmusica-l/attachments/20070209/1237ac20/attachment-0002.html>
Mais detalhes sobre a lista de discussão Cdmusica-l