[FWD cdmc] - 21/2007 -

FWD cdmc fwd.cdmc em gmail.com
Sex Jun 8 22:27:38 BRT 2007


*FWD cdmc  - 21   08/06/2007 *

*CENTRO DE DOCUMENTACAO DE MUSICA CONTEMPORANEA*

*PESQUISA, DOCUMENTACAO E INFORMACAO MUSICAL*

*BIBLIOTECA CENTRAL DA UNICAMP - TERREO*

*CAIXA POSTAL  6136 - CEP 13083-859*

*ABERTO DE SEGUNDA A SEXTA-FEIRA DAS 9:00H ATE AS 17:00H *

*DIRECAO: PROFA. DRA. LENITA W. M. NOGUEIRA
PRODUCAO E MONTAGEM DO FWD CDMC: DENIS KOISHI
**www.unicamp.br/cdmc*



Noticias somente em texto simples, sem figuras nem tabelas, enviar a:
cdmusica em unicamp.br


Para receber/cancelar o recebimento do FWD cdmc enviar seu pedido a
cdmusica em unicamp.br



1 -        CONCERTO: Percorso Ensemble, Dir. Ricardo Bologna. Obras de
Ligeti, Stockhausen, Berio, Boulez (09/Jun - Espaco Cultural CPFL, Campinas,
SP, Brasil) <#_Toc169068082>

2 -        CONCERTO: Musica Eletroacustica (12-13/Jun, 19:00hs - Sala
Villa-Lobos-UniRio, Rio de Janeiro, RJ) <#_Toc169068083>

3 -        CONCERTO: "O que aconteceu com os colonos da Guanabara?"
(07-10/Jun, 19:00hs - Sala Baden Powell, Rio de Janeiro, RJ)<#_Toc169068084>

4 -        ESPETACULO: "Luartrovado", adapt. "Pierrot Lunaire", SCHOENBERG.
Adelia Issa (soprano), dir. mus. Livio Tratemberg, dir. cen. Gerald Thomas
(09-10/Jun - SESC Pinheiros, Sao Paulo, SP) <#_Toc169068085>

5 -        LANCAMENTO: Homepage do Grupo de Pesquisa Ensino e Aprendizagem
da Música em Múltiplos Contextos, UFPB (Jun/2007 - Joao Pessoa, PB, Brasil)
www.pesquisamusicaufpb.com.br <#_Toc169068086>

6 -        MESTRADO EM MUSICA: Selecao 2007, UnB (INSCRICOES: 28/Mai-24/Jul
- Brasilia, DF) <#_Toc169068087>

7 -        RECITAL: Fabio Zanon (violao). Obras de Lacerda, Mignone,
Gnattali, Savio (11/Jun, 21:00hs - Teatro Frei Caneca, Sao Paulo,
SP)<#_Toc169068088>

8 -        CALL FOR PAPERS: Music, Justice, and Gender (DEADLINE: 16/Jul -
Syracuse, NY, EUA) <#_Toc169068089>

9 -        CONCERTO: Ensamble CG. Obras de Kate Romano, Toshio Hosokawa,
Gerardo Gandini y Rodolfo Acosta R. (09/Jun, 19:00hs - Bogota,
Colombia)<#_Toc169068090>

10 -      COMPETITION: "IGS Guitar Symposium Prize" (DEADLINE: 20/Set/2007 -
Ceccano, Italia) <#_Toc169068091>

11 -      COMPETITION: 4th International Saxophone Competition in Slovenia
(06-08/Jul - Nova Gorica, Eslovenia) <#_Toc169068092>

12 -      FESTIVAL: 3er Festival de Música Contemporánea en Michoacán
(09-16/Jun - Morelia, Mexico) <#_Toc169068093>

13 -      HOMEPAGE: International Music Score Library Project.
http://imslp.org/wiki/Main_Page <#_Toc169068094>


********************************************
********************************************


1. CONCERTO: Percorso Ensemble, Dir. Ricardo Bologna. Obras de Ligeti,
Stockhausen, Berio, Boulez (09/Jun - Espaco Cultural CPFL, Campinas, SP,
Brasil)


********************************************


De: nonstop21 em uol.com.br


Espaço Cultural CPFL


09_junho
Companheiros de estrada

A maior usina musical de sua época. Assim costumou-se definir os cursos
realizados em Darmstatd, cidade alemã que nos anos 50 e 60 reuniu a nata da
vanguarda européia. Não por acaso muitos dos grandes nomes da composição do
período passaram por lá, ou, de longe, absorveram suas influências. Neste
rico universo, destacam-se os nomes de Karlheinz Stockhausen, Pierre Boulez,
Luciano Berio e György Ligeti, compositores presentes no programa de hoje.
Cada obra selecionada é bastante característica de seu autor.

Com Zyclus, Stockhausen nos apresentou sua primeira partitura gráfica, que
um crítico comparou a um desenho de Paul Klee - e, nela, estão as bases da
revolução que o compositor empreendeu na música de percussão. A busca por
novas sonoridades está no centro do trabalho de Berio e é particularmente
visível na série de Sequenzas, escritas ao longo de toda a sua vida.

Dérive 1, de 1984, mostra Boulez explorando idéias harmônicas e texturas,
enquanto a Sonata para violoncelo é o exemplo de um Ligeti capaz de aliar
inovações de escrita a uma rara riqueza expressiva e de temperamentos. O
importante, no entanto, é perceber como essas obras dialogam entre si,
oferecendo um painel rico do que foi um momento fundamental na história
recente da composição.


[programa]
Stockhausen - Doze melodias do Zodíaco
Berio - Sequenza para flauta
Stockhausen - Zyclus para percussão
Ligeti - Sonata para violoncelo
Boulez - Dérive I para flauta, clarineta, violino, violoncelo, vibrafone e
piano


[intérpretes]
Percorso Ensemble
Ricardo Bologna, direção musical


********************************************
********************************************


2. CONCERTO: Musica Eletroacustica (12-13/Jun, 19:00hs - Sala
Villa-Lobos-UniRio, Rio de Janeiro, RJ)


********************************************

De: campello.marcos em gmail.com

Gostaria de convidá-los para dois concertos de música eletroacústica dentro
da série Música Nova, organizada por Caio Senna, na UniRio.

Os concertos eletroacústicos acontecerão dias 12 e 13 de junho na sala
Villa-Lobos - UniRio - a partir das 19 horas.

Além de peças de compositores cariocas, teremos convidados de outros
estados, numa tentativa de apresentar novas poéticas dentro da música
eletroacústica.

Teremos peças de: Rodrigo Braga-Fernandes, Cláudia Simões, Alan Patrick da
Costa, Michelle Agnes, Valério Fiel da Costa, Henrique Iwao, Leo Alves,
Paulo Dantas, Marcos Campello, Olavo Vianna, Victor Neves, Alexandre
Braütigam, Jean-Pierre Caron, Dante Mantovani, Gregory Slivar e Bernardo
Barros.

marcos campello


********************************************
********************************************


3. CONCERTO: "O que aconteceu com os colonos da Guanabara?" (07-10/Jun,
19:00hs - Sala Baden Powell, Rio de Janeiro, RJ)


********************************************

De: cidaclf em gmail.com


Prefeitura do Rio/Culturas - Sala Baden Powell
A.R.F.I. - Association à la recherche d'un folklore imaginaire

Reunindo percussionistas franceses e brasileiros, com a participação
especial da pianista Maria Teresa Madeira, a Sala Baden Powell , em
colaboração com a ARFI  - Association à la recherche d'un folkore
imaginaire, oferecerá uma  opção original para próximo feriado no Rio, o
espetáculo "O quê aconteceu com os colonos da Guanabara?"  nos dias 7, 8, 9
e 10 de Junho. De quinta a domingo. 19h. Sala Baden
Powell-Av.N.Sra.deCopacabana, 360. Tel: 25480421 e
25480492.Ingressos: R$10,00 e R$5,00.

Um espetáculo que reúne a percussão francesa e a brasileira

Produção:
Charlotte Mollard- França
Maria Teresa Madeira - Brasil


********************************************
********************************************


4. ESPETACULO: "Luartrovado", adapt. "Pierrot Lunaire", SCHOENBERG. Adelia
Issa (soprano), dir. mus. Livio Tratemberg, dir. cen. Gerald Thomas
(09-10/Jun - SESC Pinheiros, Sao Paulo, SP)


********************************************


De: miriam em bemelmans.com.br


Adélia Issa interpreta Pierrot Lunaire no espetáculo Luar Trovado

Dias 9 e 10 de junho, a soprano Adélia Issa interpreta Pierrot Lunaire de
Arnold Schoenberg, no espetáculo Luar Trovado, com direção musical de Lívio
Tragtenberg e direção cênica de Gerald Thomas, no SESC Pinheiros. Além de
Pierrot Lunaire, serão apresentadas composições de Lívio Tragtenberg, com
participação de Elke Maravilha, Lucila Tragtenberg, Deise Tigrona, Arnaldo
Moura e os atores Fabiana Gugli, Pancho Cappeletti, Anna Américo e Narciso
Tosti. Com a Orquestra de Câmara Theatro São Pedro de Porto Alegre e
regência de Antônio Carlos Borges Cunha.

Pierrot Lunaire (Pierrô Lunar, opus 21) foi composta em 1912 e é uma das
obras inaugurais da música moderna, talvez a manifestação máxima do
expressionismo. Discreto em sua configuração instrumental camerística, é um
melodrama construído a partir de vinte e um poemas do belga Albert Giraud,
divididos em três partes. Albert Giraud foi um poeta simbolista com temática
fantástica. A tradução alemã é de Otto Hartleben. A versão que será
apresentada traz a recriação do texto em português feita por Augusto de
Campos. O texto é repleto de imagens, algumas noturnas, outras delirantes ou
opressivas, mas todas com grande poder evocativo.

Arnold Schoenberg nasceu em Viena, em 13 de setembro de 1874. Morreu em Los
Angeles, em 13 de julho de 1951. Iniciou sua carreira em 1882, ao violino
como autodidata. Em 1894, passou a ter aulas de composição com Alexander von
Zemlinsky, aluno do Conservatório de Viena. Foi Zemlinsky o responsável pela
sua formação teórico-musical e pelos ensinamentos dos princípios gerais de
composição, tornando-se uma referência importante na carreira musical de
Schöenberg,, que adquiriu pleno domínio da linguagem harmônica tonal de fins
do século XIX e início do século XX. Como professor da Academia Prussiana de
Artes, foi mestre de Berg, Werbern e Wellez. Em 1933, expulso de Berlim
pelos nazistas, emigrou para os Estados Unidos, passando a lecionar na
Universidade da Califórnia. Schöenberg faleceu em 1951.

Adélia Issa é uma das mais importantes cantoras líricas brasileiras e é uma
grande intérprete de obras do século XX. A soprano freqüentou a Manhattan
School of Music, em Nova York, e fez um curso de aperfeiçoamento com Nico
Castel, na Metropolitan Opera. Em música de câmara, trabalhou sob a
orientação do renomado pianista Dalton Baldwin.

Tem se apresentado por todo o Brasil, Estados Unidos e Europa, em recitais,
concertos sinfônicos e em óperas, sob a regência de Eleazar de Carvalho,
Isaac Karabtchevsky, Eugene Kohn, John Neschling, Aylton Escobar, Osvaldo
Colarusso, e vários outros maestros de igual renome. Dentre suas atuações
mais importantes em ópera destacam-se Un Ballo in Maschera de Verdi, ao lado
do tenor Carlo Bergonzi, e Carmen de Bizet, com Plácido Domingo. Foi solista
em primeiras audições mundiais de obras de vários compositores brasileiros,
entre eles Camargo Guarnieri, Francisco Mignone, Jocy de Oliveira, e no
Réquiem de Cláudio Santoro, com regência do compositor. A soprano é
conhecida internacionalmente por suas interpretações de obras de Villa-Lobos
(Bachianas Brasileiras nº. 5) e Mozart, como a personagem Donna Anna, da
ópera Don Giovanni.

Adélia Issa gravou em LP as Modinhas Imperiais (recolhidas por Mário de
Andrade) para o selo Eldorado, e participou da gravação dos CDs Remeiros do
São Francisco, com obras de Ernst Widmer, e Missa, interpretando obras do
barroco mineiro (projeto Acervo da Música Brasileira - Petrobras). Tem
participado da gravação de inúmeras trilhas sonoras para filmes como
Memórias Póstumas de André Klotzel, exibido no Festival de Berlim de 2001, e
peças de teatro compostas por Arrigo Barnabé. Dentre suas inúmeras
premiações, destaca-se o Prêmio Carlos Gomes em 1999, como Destaque Vocal
Feminino.

Adélia Issa é uma artista eclética que transita por todos os gêneros. Além
de óperas e concertos, participou de espetáculos com Tetê Espíndola, Marília
Pêra, Ná Ozzetti, Marcos Frota, entre outros.

Espetáculo Luar Trovado

A partir de Pierrot Lunaire de Arnold Schoenberg

Dias 9, às 21h, e 10, às 18hs. Junho

Direção musical de Lívio Tragtenberg

Direção cênica de Gerald Thomas

Orquestra do Theatro São Pedro de Porto Alegre

Regência de Antônio Carlos Borges Cunha

Soprano Adélia Issa

SESC Pinheiros

Rua Paes Leme, 195 - Pinheiros
Telefone: 11 3095-9400

Espetáculo recomendável para maiores de 7 anos

Preço dos ingressos: R$ 20,00; R$ 15,00 (usuário matriculado e dependentes).
R$ 10,00 (trabalhador no comércio e serviços matriculado e dependentes, a
partir de 60 anos e estudantes)

Venda pelo sistema INGRESSOSESC e na bilheteria

Mais informações sobre a divulgação com Miriam Bemelmans (MTB 26.374) pelos
telefones (11) 3034-4997 e (11) 9969-0416, pelo e-mail
miriam em bemelmans.com.br ou pelo site www.bemelmans.com.br
Miriam Bemelmans
(11) 3034-4997
(11) 9969-0416
miriam em bemelmans.com.br
http://www.bemelmans.com.br


********************************************
********************************************


5. LANCAMENTO: Homepage do Grupo de Pesquisa Ensino e Aprendizagem da Música
em Múltiplos Contextos, UFPB (Jun/2007 - Joao Pessoa, PB, Brasil)
www.pesquisamusicaufpb.com.br


********************************************


De: luisrsq em uol.com.br


O Grupo de Pesquisa Ensino e Aprendizagem da Música em Múltiplos Contextos
da Universidade Federal da Paraíba completou, no último mês de maio, três
anos de trabalho efetivo na área de educação musical, atuando, também, em
pesquisas e ações diversas relacionadas ao campo da etnomusicologia.

Para comemorarmos esses três anos de produtivas experiências e aprendizagens
estamos lançando o nosso site com informações sobre os trabalhos que temos
realizado e sobre aspectos gerais relacionados ao campo da música e, mais
especificamente, da educação musical.

Convido a todos para que visitem o nosso site no endereço
www.pesquisamusicaufpb.com.br.

Prof. Dr. Luis Ricardo Silva Queiroz
- Coordenador do GP Práticas de Ensino e Aprendizagem da Música em Múltiplos

  Contextos
- Departamento de Educação Musical
- Programa de Pós Graduação em Música
- Universidade Federal da Paraíba


********************************************
********************************************


6. MESTRADO EM MUSICA: Selecao 2007, UnB (INSCRICOES: 28/Mai-24/Jul -
Brasilia, DF)


********************************************


De: mavolpe em gmail.com


MESTRADO MÚSICA - UnB -SELEÇÃO 2007

É com muita satisfação que divulgamos o Edital do próximo processo seletivo
para o Mestrado em Música - Universidade de Brasília 2007.

Período de inscrições: 28 de maio a 24 de julho de 2007.

Provas Escrita, Língua Estrangeira e Oral: 06 e 07 de agosto de 2007.

O Edital pode ser consultado no site:

www.ida.unb.br/mus/pos.asp

Profa. Dra. Maria Alice Volpe
Coordenadora do Programa de Pós-Graduação "Música em Contexto"
Universidade de Brasília


********************************************
********************************************


7. RECITAL: Fabio Zanon (violao). Obras de Lacerda, Mignone, Gnattali, Savio
(11/Jun, 21:00hs - Teatro Frei Caneca, Sao Paulo, SP)


********************************************


De: fzanon em gmail.com


Projeto "Música Inteligente"
Teatro Shopping Frei Caneca
Dia 11 de junho, 2ª feira, às 21h.
Ingressos: R$20,00 (inteira)
R$10,00 (meia entrada)

Programa:

Osvaldo LACERDA (n.1927)
Moda Paulista (1961)
Ponteio (1959)

Francisco MIGNONE (1897-1986)
Canção Brasileira (1970)
4 Estudos (dos 12 Estudos, 1970)
- no.2, seresteiro
- no.4, allegro scherzoso
- no.11, spleen
- no.9, allegro moderato

Radamés GNATTALI (1906-1988)
Toccata em Ritmo de Samba no.1 (1950)
Saudade (1965)
Toccata em Ritmo de Samba no.2 (1981)
Petite Suite (1985)

Isaías SAVIO (1900-1977)
Prelúdio Pitoresco no.4, Na Ilha Abandonada...(1956)
Cenas Brasileiras (1958)
- no.8, Impressão de Rua
- no.7, Batucada


********************************************
********************************************


8. CALL FOR PAPERS: Music, Justice, and Gender (DEADLINE: 16/Jul - Syracuse,
NY, EUA)


********************************************


De: aizarra em usb.ve


MUSIC, JUSTICE, AND GENDER
September 14-16, 2007
Syracuse University

Syracuse University is pleased to announce Music, Justice, and Gender, a
symposium to be held September 14-16, 2007. This event, generously supported
by a grant from the Mellon Foundation, will bring together scholars,
performers, and activists from the worlds of performance, composition,
historical musicology, ethnomusicology, and women's studies to join the
faculty and students from the universities involved in the newly instituted
Upstate New York Humanities Corridor-the Eastman School of Music (University
of Rochester), Syracuse University, and Cornell University. The symposium
will feature a newly commissioned work by Judith Lang Zaimont, a keynote
address by Suzanne Cusick, and performances by the Harlem String Quartet.

We invite scholars interested in issues related to music, justice, and
gender to submit bstracts. Possible topics might include, but are not
limited to:

* Music, gender, and censorship
* The role of women/LGBT composers and scholars in the academy
* Gender, justice, and musical nationalism
* Music, gender, and violence
* Music, gender, and AIDS/HIV
* Music, gender, and the negotiation of power
* Music, gender, and race

Abstracts (250 words) should outline the proposed paper as fully as possible
and should include requests for any needed audiovisual equipment. Papers
will be limited to 20 minutes.

Abstracts should be sent via e-mail or post to:

Dr. Amanda Eubanks Winkler
308 Bowne Hall
Department of Fine Arts
Syracuse University
Syracuse, NY 13210
awinkler em syr.edu

Abstracts must be received by July 16, 2007 to receive full consideration.
Participants will be notified by July 31, 2007.

If you have questions about the symposium, please contact Dr. Amanda Eubanks
Winkler or Dr. Eileen Strempel (strempel em syr.edu).

Eileen L. Strempel
Assistant Professor/Assistant to the Dean
Department of Fine Arts
College of Visual and Performing Arts
The College of Arts and Sciences
Syracuse University
308 Bowne Hall
Syracuse, NY 13210
Phone 315.443.5036
Fax 315.443.4186

Artistic Director
Pulse
Connect to the heart of the arts in Syracuse:
http://students.syr.edu/pulse/


********************************************
********************************************


9. CONCERTO: Ensamble CG. Obras de Kate Romano, Toshio Hosokawa, Gerardo
Gandini y Rodolfo Acosta R. (09/Jun, 19:00hs - Bogota, Colombia)


********************************************


De: r3a4r em yahoo.com

Unas breves líneas para invitarlos al próximo concierto del Ensamble CG.

Fecha: Sábado, 9 de junio de 2007
Hora: 7 p.m.
Sitio: Fundación Gilberto Alzate Avendaño

Calle 10 No. 3 -16, Bogotá.

El programa incluye piezas de Kate Romano, Toshio Hosokawa, Gerardo Gandini
y Rodolfo Acosta R.

En esta ocasión los intérpretes serán Beatriz Elena Martínez, voz, y
Guillermo Bocanegra, guitarra.

La entrada es gratuita.


********************************************
********************************************


10. COMPETITION: "IGS Guitar Symposium Prize" (DEADLINE: 20/Set/2007 -
Ceccano, Italia)


********************************************


De: http://www.italiaguitarsociety.com/index_file/Page362.htm


ANNOUNCEMENT of Competition
IGS Guitar Symposium '07
September, 29 and 30  - 2007

Announcement of competition 2007
Compositions for guitar, duo, trio or ensemble with the guitar

The competition will take place according to the following rules

Art. 1

The competition is advertised by the IGS Association and it is called "IGS
guitar symposium Prize". It's open to composers from every country and of
every age.

Art. 2

The compositions admitted are those for guitar, duo, trio or ensemble whit
the guitar.

Art. 3

Only unpublished works which have never been represented and have no
editorial bonds will be admitted.

Art. 4

The competitors who wins, will accept the standard rules of the contracts
given by the Publishing Houses: Bèrben. This contract or more information  can
be demanded by e-mail at info em italiaguitarsociety.com

Art. 5

The competition provides 1 (one) prize:

1st prize

A publishing contract with the house Bèrben (www.berben.it)  which consists
of production and distribution of the winner composition, a Merit
Certificate signed up by the Board of Examiners.

Art. 6

The applications for participation will have to comply with the following
procedure:

* In a first closed envelop, will have to contain the original score in 2
(two) copies of it and:

1. Name, surname, address, telephone number, e-mail, place and date of birth
and nationality of competitor;

2. 3 pictures of the competitor (a passport photo for the set of forms and
two artistic ones for the press);

3. A declaration where the author attests that the composition presented is
an unpublished one;

4. A declaration where the author attests on his/her own responsibility to
be in order with the rules a

5. A curriculum vitae;

6. The copy of the receipt for the payment of 50,00  -fifty/00- Euros (as
application fee not refundable) through a bank transfer (ask to IGS the Bank
count before the payment) in favour of: IGS ITALIA GUITAR SOCIETY via IV
Novembre, 32  - 03023 CECCANO (FR) Italy- where the reason for payment,
which is "IGS Competition 2007", will have to be specified.

The  envelop will have to be sent to: IGS ITALIA GUITAR SOCIETY via IV
Novembre, 32  - 03023 CECCANO (FR) Italy- Incomplete applications and those
not in compliance with the indications listed in the announcement, will be
excluded from the competition as the Board of Examiners will unappellably
judge.

Art. 7

The applications for participation as described in the art. 6, will have to
arrive at the above mentioned address within September 20, 2007. The
postmarks put on the envelop at its departure, will bear witness to this
date. The IGS Society and the organization's partners is not responsible for
the applications not arrived or arrived later than the expiry date.

Art. 8

The results of the competition will be made known to winners through
registered letter or e.mail.

Art. 9

Prize givings will be public with the press at the City of Ceccano. The
Organization will reserve the possibility to film or record with any
technical means available in order to possibly use the recordings in a
programme or for any other suitable uses, without owing anything to the
authors except the copyright directly paid by the Siae or by any of its
agencies on the territory. At the end of the competition, the Publishing
House BERBEN, will start the production and printing works as described in
the article 5.

Art. 10

Competitors mustn't use their works until the end of the competition,
otherwise they are subject to exclusion from the competition.

Art. 11

If for any reasons the competition or part of it can't develop in due course
or in the proper way as established by the rules, the Organization will
reserve to take due measures and it will make this known to the competitors
through traditional and electronical means.

Art. 12

For any disputes, the Court of Frosinone is competent; the Italian version
will bear witness for all that concerns the interpretation and application
of the present announcement and the Italian law will be applied.


********************************************
********************************************


11. COMPETITION: 4th International Saxophone Competition in Slovenia
(06-08/Jul - Nova Gorica, Eslovenia)


********************************************


De: info em saksofonija.com


11th International Saxophone Meeting

4th International Saxophone Competition in Slovenia
Nova Gorica, 6th  - 8th July 2007

Registration form for the competition (.PDF)
http://www.kulturnidom-ng.si/icns/prijavnica-sax-tekmovanje-07.pdf

Competition will operate in three age categories. In all categories, the
programme comprises one compulsory composition, as well as a free choise of
a composition (except in the 3rd category).

Competition program: all the compulsory compositions of each categories
except the finale's compulsory composition you can find at Society of
Slovene Composers, Ljubljana, Slovenia.


Competition program:

CATEGORY 1: BORN IN 1991 AND YOUNGER

Compulsory composition:
B. Adamic: Igrackanje (Society of Slovene Composers - DSS)

Composition chosen from the following list:
Y. Bourrel: Sonate III. in IV. st. (Billaudot)
E. Bozza: Prélude et divertissement (Leduc)
J. M. Defaye: Morceau de concours III (Leduc)
J. Françaix : Cinq dances exotiques (Schott/MDS)
T. Habe: Quasi habanera (DSS)
A. Jolivet: Fantaisie - Impromptu (Leduc)
R. Kamplet: Utrinek (Hartman)
I. Krivokapic: Mala rapsodija (E. M. Wicky)
J. Rueff: Chanson et passepied (Leduc)
S. L. Suklar: Song (Sloway)
A. Tcherepnine: Sonatine sportive op. 63 (Leduc)
T. Uhlik: Jazz Sonatina - II. in III. st. (Muzicki informativni centar -
MIC)


CATEGORY 2: BORN IN 1987 AND YOUNGER

Compulsory composition:
M. Strmcnik: Recitativ in arija (DSS)

Composition chosen from the following list:
P. Creston: Sonata op.19 (Shawnee)
B. Heiden: Sonata (Schott)
P. Hindemith: Sonate (Schott)
P. Maurice: Tableaux de Provence (Lemoine)
D. Milhaud: Scaramouche (Salabert)
R. Muczinsky: Sonata op. 29 (Schirmer)
S. Osterc: Sonata (DSS)
C. Pascal: Sonatine (Durand)
B. Pucihar: Aria & Improvisation (Kossack)
I. Petric: Sonata (Pizzicato)
E. Schulhoff: Hot-Sonate (Schott)
P. Savli: Ni trjeba crne tinte (Sloway)
N. Senk: Impetus II. in III. st. (DSS)
P. Sivic: Suita (DSS)


CATEGORY 3: BORN IN 1981 AND YOUNGER

Qualifying Round, which will select a shortlist of six contestants:

Compulsory composition:
J. Maticic: Repliques (DSS)

Solo composition chosen from the following list:
L. Berio: Sequenza IXb (Ed. Universal)
Sequenza VIIb (Ed. Universal)
C. Lauba: Hard (Fuzeau)
P. Merkù: Charis II (Pizzicato)
R. Noda: Maï (Leduc)
J. Rueff: Sonate II. in III. st. (Leduc)
J. Scelsi: Tre pezzi (Salabert)
Kh. Stockhausen: In Freundschaft (Stockhausen Verlag)

FINALE (6 finalists)

Compulsory composition:
E. Denisov: Sonate II. in III. st. (Leduc)

Concerto chosen from the following list:
P. Despalj: Concerto (Southern)
A. Glazunov: Concerto (Leduc)
P.-M. Dubois: Concerto (Leduc)
L.E. Larsson: Konsert (Norduska MF)
F. Martin: Ballade (Universal)
H. Villa-Lobos: Fantasia (Southern)

Rules:

1. Compositions are to be played from original scores only.

2. Younger participants can play in higher categories, vice versa is not
possible.

3. The 1st prize winner of the 1st, 2nd, 3rd International "Alps-Adria-
Danube" Competition (Krsko 2001, Nova Gorica 2003 and 2005) can only compete
in a higher category.

4. Each competitor has the official accompanist (Zoltan Peter) at his/ her
disposal.

5. Before the competition, competitors are obliged to prove their identity
by means of an identity document.

6. Each competitor has to prepare 5 (five) copies of the piano part of the
chosen composition.

7. The competitors will be listed in the order fixed publicly by lot.

8. The decision of the jury is final; discussion with its members is
possible after the competition has finished.

9. The organizers reserve all rights concerning public recording and
presentation.

Jury:

Claude Delangle (F), president
Marcus Weiss (CH)
Janez Maticic (SLO)
Pavle Merkù (SLO/IT)
Dragan Sremec (CRO)

Registration form for the competition (.PDF)

Please send your registration form to:
Kulturni dom Nova Gorica
Bevkov trg 4
SI 5000 Nova Gorica
Slovenia

Or by fax:
+ 386 (0)5 335 40 20

Following documents should be enclosed:
- copy of the receipt of fee payment,
- birth certificate or document containing birth data.

Competition fees:
1st and 2nd category: 75 E
3rd category: 100 E
Rehearsal (30 minutes) with official accompanist: 17 E

Way of payment:
Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
Bank name: Bank of Slovenia
SWIFT CODE: BSLJSI2X
IBAN: SI56012846030358603

Prizes:

1st category:

1st prize: a gift voucher for 300 E - BG FRANCE, and a gift voucher for 70 E
HARTMAN d.o.o., and RICO Pack
2nd prize: a gift voucher for for 250 E - LASTRA COMPANY d.o.o., and RICO
Pack
3rd prize: a gift voucher for 200 E - ROBERTO BUTTUS, and RICO Pack

2nd category:

1st prize: KINSTAR soprano saxophone  - SYMPHONY INTERNATIONAL d.o.o., a
concert organized by Juenesses Musicales Slovenia, and RICO Pack
2nd prize: a gift voucher for 500 E - E. ROUSSEAU Music Products, a gift
voucher for 70 E HARTMAN d.o.o., and RICO Pack
3rd prize: a gift voucher for 400 E - VANDOREN, and RICO Pack

3rd category:

1st prize: SELMER Super Action II alt saxophone  - SELMER PARIS and SOUND
TECH d.o.o., a gift voucher for 70 E HARTMAN d.o.o., and RICO Pack
2nd prize: YAMAHA YAS-475 alt saxophone  - YAMAHA MUSIC Central Europe GmbH,
and RICO Pack
3rd prize: SEQUOIA soprano saxophone  - ROBERTO BUTTUS, and RICO Pack

The 'City of Nova Gorica', a bronze sculpture by the Slovenian artist Zmago
Posega, is presented for the best performance in the 2nd category for the
composition chosen from the list.

The Society of Slovene Composers will present winners in each category with
practical prizes: three editions from Society of Slovene Composers, CD from
the 'Ars SlovenicA' chosen by the winners, and the publication 'Composers
traces after 1900' written by Crt Sojar Voglar.

SLOWAY Music Editions will award the best performance of Slovenian
composition in each category with a collection of new Slovenian saxophone
music chosen by the winners in the amount of value of 125 E.

All candidates will receive a certificate of attendance.

Accommodation:
Participants are expected to provide their own food and lodging. We
recommend:

HOSTEL NOVA GORICA / DIJASKI DOM NOVA GORICA, Streliska pot 7, 5000 Nova
Gorica
(T 00386 5 335 48 11, W www.info em ddng-si & www.info em hostel-ng.si)

Unit A (1/3 rooms with common showers and toilets)

* bed & breakfast : 17 EUR
* half board: 20 EUR
* full board: 23 EUR
Unit B (1/2 rooms with bathroom)
* bed & breakfast : 23 EUR
* half board: 26 EUR
* full board: 29 EUR

STUDENT HOSTEL / SREDNJA POKLICNA IN TEHNISKO KMETIJSKA ZIVILSKA SOLA
Ulica padlih borcev 26, 5290 Sempeter pri Gorici (T 00386 5 39 34 300)

* night 19 E (1/2 rooms) (15.60 E *)
* bed & breakfast: 20 E (16.00 E *)
* half board: 22 E (18 E *)
* full board: 25 E (21 E *)

* (lower price for groups)

4th International Saxophone Competition has been made possible by:

Henri Selmer Paris, France & Sound Tech, Radece, Slovenia
Yamaha Music Central Europe GmbH, Branch CEE
Roberto Buttus, S. Giovanni al Nat. (UD), Italy
Symphony international, Kranj, Slovenia
D'Addario and Company, Inc. New York, USA
Eugene Rousseau Music Products, USA
Vandoren Paris, France
BG France
Lastra Company, Menges, Slovenia
Jeunesses musicales Slovenia, Ljubljana, Slovenia
Hartman, Maribor, Slovenia
Society of Slovene Composers, Ljubljana, Slovenia
Sloway Music Editions, Ljubljana, Slovenia
Saksofonija Music Society, Ljubljana, Slovenia


********************************************
********************************************


12. FESTIVAL: 3er Festival de Música Contemporánea en Michoacán (09-16/Jun -
Morelia, Mexico)


********************************************


De: rodrigo em rodrigosigal.com

3ER FESTIVAL DE MÚSICA CONTEMPORÁNEA EN MICHOACÁN

Con el fin de propiciar un espacio del más alto nivel académico y fomentar
la creación musical en el ámbito estatal y nacional, el Gobierno del Estado
de Michoacán, a través de la Secretaría de Cultura, realizará el III
Festival Internacional de Música Contemporánea de Michoacán, En esta tercera
edición, el Festival contará con la presencia de compositores e intérpretes
de reconocido prestigio internacional, entre los que se encuentran: Carlos
Sánchez-Gutiérrez, Alejandro Viñao, Takayuki Rai, Shu Matsuda, Norio
Nakagawa, Internacional Contemporary Ensemble, Ensamble Nomad, Ensamble 3,
Nicholas Isherwood y Pablo Gómez, quienes durante una semana ofrecerán
conciertos, cursos y talleres.

Les invito a ver www.cmmas.org para conocer las actividades que tendremos en
Junio como parte del 3er Festival de Música Contemporánea en Michoacán.
Esperamos que peudan asistir.

Dr. Rodrigo Sigal
Director
Centro Mexicano para la Música y las Artes Sonoras
Mexican Centre for Music and Sonic Arts
rodrigo em rodrigosigal.com
www.rodrigosigal.com
www.cmmas.org


********************************************
********************************************


13. HOMEPAGE: International Music Score Library Project.
http://imslp.org/wiki/Main_Page


********************************************


De: http://imslp.org/wiki/Main_Page


INTERNATIONAL MUSIC SCORE LIBRARY PROJECT
the public domain music score library.


IMSLP attempts to create a virtual library containing all public domain
musical scores, as well as scores from composers who are willing to share
their music with the world without charge. You can read the full list of
goals that IMSLP will try to achieve.

IMSLP also encourages the exchange of musical ideas, both in the form of
musical works, and in the analysis of existing ones.
-------------- Próxima Parte ----------
Um anexo em HTML foi limpo...
URL: <http://www.listas.unicamp.br/pipermail/cdmusica-l/attachments/20070608/d3fc4ca6/attachment-0002.html>


Mais detalhes sobre a lista de discussão Cdmusica-l